آفتاب

انتقاد ستاد انتخابات کشور از برنامه های تبلیغاتی صداوسیما /برنامه آشنایی با نامزدها فورا متوقف شود

انتقاد ستاد انتخابات کشور از برنامه های تبلیغاتی صداوسیما /برنامه آشنایی با نامزدها فورا متوقف شود

مهر نوشت: کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای از برنامه‌هایی که تحت عنوان آشنایی با نامزدها در رسانه ملی پخش می‌شود انتقاد کرد.

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور،‌ عصر امروز ششم اردیبهشت ماه،‌ با صدور اطلاعیه ای روند رصد و پیگیری تخلفات انتخاباتی رسانه ها را تشریح کرد.

بنا بر این گزارش متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور در خصوص روند پیگیری تخلفات انتخاباتی رسانه ها

نظر به اوج گیری فعالیت تبلیغاتی نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری و نقش خطیر رسانه ها در اطلاع رسانی این روند و با عنایت به تکلیف قانونی رسانه های برخوردار از منابع عمومی درخصوص پرهیز از تبلیغ له و علیه نامزدها و همچنین ضرورت ارائه فرصت اطلاع رسانی برابر به هر 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به رصد دقیق عملکرد رسانه ها در این زمینه در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، به آگاهی ملت شریف ایران می رساند؛

1) تاکنون 61 مورد تخلف انتخاباتی 10 رسانه در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور رصد شده که در مراجع ذیربط حقوقی در حال بررسی و پیگیری است. بیشترین حجم این تخلفات مربوط به دو خبرگزاری از مجموعه های رسانه ای برخوردار از منابع عمومی می باشد که روند پیگیری برای رسیدگی به این تخلفات، در حال انجام است.

2) با کمال تأسف، برنامه هایی که تحت عنوان آشنایی با نامزدها در رسانه ملی تولید شده و از شبکه های مختلف رادیوئی و تلویزیونی صدا و سیما پخش می شود، رویکرد کاملاً‌ متوازن و متعادلی نسبت به شش نامزد محترم نداشته و علیرغم پیگیری بعمل آمده از جمله در نامه ارسالی رئیس ستاد انتخابات کشور به سازمان صدا و سیما، این روند اصلاح نشده و کماکان، احساس جهت گیری و سوگیری خاص را در بیننده یا شنونده بر می انگیزاند. فلذا لازم است مسؤولان محترم رسانه ملی، فوراً با توقف پخش این برنامه ها، نسبت به اصلاح سریع این مشکل اقدام کنند. بعلاوه پیگیری های کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور در این موضوع از طریق کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دنبال خواهد شد.

3) به منظور استفاده از هم افزایی ستادهای مرکزی تبلیغات نامزدهای محترم برای رصد عملکرد رسانه ها در اجرای مقررات قانونی مرتبط با انتخابات، در نامه ای به ستادهای یاد شده، درخواست شد موارد رسانه ای نقض قانون از سوی رسانه ها یا سایر ستادهای تبلیغاتی را به کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور ارسال فرمایند.

4) برای پیشگیری از بروز تخلفات رسانه ای، راهنمایی های لازم در قالب اطلاعیه مورخ 4 اردیبهشت کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، در اختیار عموم اصحاب رسانه و مردم شریف قرار گرفته است که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به آدرس www.moi.ir و لینک مستقیم مجازی به آدرس https://t.me/moinews/2027 در کانال مجازی moinews@ در دسترس مخاطبان قرار دارد.

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور
6 اردیبهشت ماه 1396

29213

 

کد N1685012

وبگردی