آفتاب

واکنش کره‌شمالی به استقرار سامانه موشکی تاد

واکنش کره‌شمالی به استقرار سامانه موشکی تاد

ایرنا نوشت: با شروع برنامه استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا در خاکره شمالی، پیونگ یانگ روز چهارشنبه با واکنش شدید نسبت به این موضوع اعلام کرد که از این پس سلاح های هسته‌ای بیشتری در راستای بالا بردن توان بازدارندگی و دفاعی کشور تولید می‌کند.

برنامه استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا در خاک کره جنوبی تابستان سال گذشته از سوی دولت های دو کشور و با هدف مقابله با تسلیحات موشکی کره شمالی اتخاذ شد و نخستین محموله این سامانه 2 ماه پیش وارد کره جنوبی شد.

کره شمالی در واکنش به ورود بخش های دیگر تجهیزات این سامانه ضد موشکی که شب گذشته صورت گرفت، اعلام کرد: به دلیل آنکه تحت فشارهای کم سابقه نظامی و اقتصادی آمریکا و متحدانش قرار داریم، همچنان در راستای تولید و توسعه تسلیحات اتمی خود گام خواهیم برداشت.

روزنامه رودونگ سینمون، ارگان حزب حاکم کار کره شمالی امروز با اعلام موضع دولت پیونگ یانگ در گزارشی نوشت: ملت کره و ارتش این کشور با توسعه تسلیحات اتمی و تقویت قدرت بازدارندگی، دشمن متجاوز را سرکوب خواهند کرد.

این روزنامه همچنین تاکید کرد که آمریکا باید عواقب فاجعه‌بار اقدامات تحریک‌آمیز ارتش خود را بپذیرد.

استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا در شبه جزیره کره در حالی آغاز می شود که تنش ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ طی روزهای اخیر به شدت افزایش یافته و در همین راستا آمریکا در اقدامی تحریک آمیز و خطرناک ناوگروه هجومی خود را به این منطقه اعزام کرده است.

ارگان حزب حاکم کار کره شمالی هشدار داده است که اعزام ناوگروه به منطقه، یک باج خواهی آشکار نظامی از جانب آمریکا بوده و حرکتی خطرناک است که کل منطقه را در بحران قرار می دهد.

کره شمالی در روزهای اخیر بارها اقدامات نظامی آمریکا را محکوم کرده و این کشور را به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرده است.
رودونگ سینمون تصریح کرده است که آمریکا با تشدید فشارهای نظامی، باج خواهی و قلدرمآبی هرگز به هدف خود برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای دست نمی یابد.

گزارش همچنین تحرکات نظامی آمریکا و اعزام ناوهای این کشور به منطقه را همانند یک نمایش عروسکی دانسته است که در عزم راسخ کره شمالی خللی وارد نخواهد کرد.

تشدید تنش ها در شبه جزیره کره حتی باعث شد «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین، روز دوشنبه گذشته با دونالد ترامپ در باره کره شمالی گفت وگوی تلفنی داشته باشد.

5252

کد N1684979

وبگردی