آفتاب

گزارش عملکرد و برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک بررسی شد

گزارش عملکرد و برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک بررسی شد

هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، گزارش عملکرد و برنامه‌های توسعه دولت الکترونیک را که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیرخانه شورای فناوری اطلاعات ارائه شده بود، بررسی کرد.

به گزارش ایلنا، براساس این گزارش که با تمرکز بر قابلیت‌های کاربری فناوری اطلاعات در شفاف‌سازی، دسترسی آزاد به اطلاعات، مقابله با فساد و جعل و توسعه خدمات الکترونیکی ارایه شد، کلیه زیرساخت‌های توسعه دولت الکترونیکی شامل مرکز ملی تبادل اطلاعات، معماری اطلاعات دولت، مراکز داده دولت، توسعه شبکه دسترسی دستگاه‌های اجرایی و زیرساخت دولت همراه در دولت یازدهم ایجاد و راه اندازی شده است.

برای اولین بار شناسنامه خدمات دولت تهیه شده و برنامه الکترونیکی شدن آن نیز انجام شده است.

برای هر شهروند ایرانی یک کارپوشه الکترونیکی فراهم شده تا تمامی اطلاعات و اسناد مورد نیاز خود از دولت را از این مسیر دریافت دارند.

به زودی خدمات دولت از مسیر زیرساخت‌های یکپارچه فراهم شده شامل درگاه دولت هوشمند، سامانه دولت همراه، کارپوشه ملی ایرانیان و دسترسی آزاد به اطلاعات در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

همچنین در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی با جدیت موضوع الکترونیکی نمودن خدمات را دنبال نموده و تلاش کنند در چارچوب زیرساخت‌های فراهم شده خدمات خود را جهت ارایه به مردم متصل و قابل دسترس نمایند.

در ادامه این جلسه، هیات وزیران میزان حق امتیاز و جریمه عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه تأسیس و ارایه خدمات تلفن همراه در منطقه آزاد کیش را تعیین کرد.

بر این اساس، حق امتیاز ارتقاء پروانه تأسیس و ارایه خدمات تلفن همراه در منطقه آزاد کیش ۷۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

در خصوص نقض تعهدات پروانه یاد شده نیز سقف جریمه نقض تعهدات کیفیت خدمات در کل ناحیه قلمرو موضوع فعالیت، یک میلیارد ریال است.

همچنین با تصویب هیات وزیران، دهستان‌های سمغان و انارستان در بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون به فهرست شهرستان‌های مناطق کمتر توسعه یافته در امور حمایتی اضافه شدند.

دهستان‌های مزبور باوجود محرومیت صددرصدی تاکنون در فهرست مناطق محروم قرار نگرفته بودند و به همین دلیل تغییری در وضعیت عمرانی آنها ایجاد نشده بود.

در پایان جلسه دولت ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را به منظور پیگیری این طرح‌ها معرفی کرد.

کد N1684823

وبگردی