آفتاب
گزارش

مبادلات فرهنگی راه تحکیم روابط اصفهان و ایتالیا

مبادلات فرهنگی راه تحکیم روابط اصفهان و ایتالیا

در دیدار والریا فدلی، وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا با استاندار اصفهان دو طرف بر توسعه مناسبات و گسترش ارتباطات در حوزه‌های علمی، ...

دنیای اقتصاد- اصفهان:در دیدار والریا فدلی، وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا با استاندار اصفهان دو طرف بر توسعه مناسبات و گسترش ارتباطات در حوزه‌های علمی، فرهنگی، تاریخی، میراثی و گردشگری تاکید کردند. رسول زرگرپور در این دیدار اظهار کرد: براساس برنامه آمایش سرزمین، اولویت اول استان اصفهان در ۱۰ سال آینده توسعه علم و فناوری و توسعه گردشگری و میراث فرهنگی است. وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف، به دنبال تقویت روابط بین دو کشور هستیم، افزود: بر همین اساس از همکاری مشترک با ایتالیا استقبال می‌کنیم.استاندار اصفهان مبادلات فرهنگی را بهترین راه تحکیم روابط و پایه‌ریزی روابط اقتصادی و سیاسی بین دو طرف دانست.زرگرپور با بیان اینکه پس از برجام، دولت تدبیر و امید آمادگی کامل برای توسعه روابط با کشورهای مختلف به‌ویژه ایتالیا را دارد، اظهار کرد: رئیس جمهوری ایران نیز از این مراودات استقبال می‌کند.

استاندار خاطرنشان کرد: اصفهان آماده تعمیق مناسبات و مبادلات علمی، فرهنگی، فناوری و همچنین گردشگری و میراثی با ایتالیا است. والریا فدلی، وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا نیز در این دیدار به بازدید خود و هیات همراهش از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد و گفت: کهن‌شهر اصفهان ظرفیت‌های عظیمی در زمینه‌های علم و فناوری، فرهنگ و هنر و ظرافت و زیبایی دارد.وی ادامه داد: بازدید از این شهرک، ما را با فعالیت‌های بسیاری آشنا کرد که می‌توان در آن زمینه‌ها با اصفهان همکاری مشترک داشت.

وی با تاکید بر اینکه همکاری مشترک نباید به سطوح ملی خلاصه شود، افزود: این همکاری‌ها باید در سطح شهرها و سطوح خرد نیز گسترش پیداکند. وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا با بیان اینکه اصفهان ظرفیت قوی و فضای گسترده‌ای برای توسعه جهانگردی دارد، اظهار کرد: این ویژگی‌ها سعادت و پیشرفت اقتصادی فراوانی برای این استان به همراه خواهد داشت. وی با بیان اینکه به مساله توسعه نباید تنها از جنبه فناورانه نگریست، گفت: باید همراستا با آن در عرصه توسعه فرهنگی نیز فعالیت کرد. وی اضافه کرد: توسعه و گسترش رابطه در بخش فرهنگ، آموزش و پژوهش، پویایی ایجاد می‌کند که پایه و اساس خلاقیت و نوآوری در همه زمینه‌ها می‌شود. والریا فدلی به اصلاحات و تغییرات صورت گرفته در نظام آموزشی ایتالیا اشاره کرد و افزود: به وسیله این تغییرات آینده روشن و سرشاری از آگاهی برای کشورمان رقم می‌خورد، چراکه آگاهی دانش‌آموزان و دانشجویان، کشور ما را در جهت تحکیم روابط ایتالیا با دنیای خارج یاری می‌کند. وی یادآور شد: در برگشت به کشورش با وزیر میراث فرهنگی و شهردار فلورانس(شهر خواهر خوانده اصفهان) جلسه‌ای برای ایجاد پویایی بیشتر در روابط و تبادلات فرهنگی، توسعه گردشگری و جهانگردی با ایران به‌ویژه اصفهان خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: آماده توسعه مناسبات و گسترش ارتباطات در حوزه‌های علمی، فرهنگی، تاریخی، میراثی و گردشگری با اصفهان هستیم.

کد N1684429

وبگردی