آفتاب

پیگیری تخلفات داروخانه‌ای

پیگیری تخلفات داروخانه‌ای

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امورحقوقی سازمان غذا و دارو گفت: تخلفات داروخانه‌ای پیگیری می‌شود و درصورت اثبات تخلف، فرد متخلف مشمول تعلیق پروانه داروخانه، جریمه و در مواردی نادر نیز حبس می‌شود.

 به گزارش همشهري، شهريار اسلامي‌تبار افزود: درصورت بروز هرگونه تخلفي اعم از عدم‌حضور مسئول فني، ارائه داروي بدون نسخه يا قاچاق و تقلبي و گرانفروشي اصناف، انجمن‌هاي مرتبط و نظام پزشكي تخلفات را بررسي مي‌كنند. وي بيان داشت: اين تخلفات بنا به تخلف صورت گرفته در محاكم قضايي و شبه قضايي مانند محاكم عمومي و تعزيرات حكومتي، رسيدگي مي‌شود كه درصورت اثبات تخلف، فرد متخلف مشمول جرايمي خواهد شد.

مدير كل بازرسي سازمان غذا و دارو با اشاره به ارائه دو نوع خدمت الكترونيكي و حضوري به متقاضيان دارو در داروخانه‌ها، گفت: در نوع اول پزشكاني كه مجاز به تجويز نسخه الكترونيكي هستند بيمار را به داروخانه‌هاي مجهز به اين سيستم، هدايت كرده و از اين طريق داروي آنها تأمين خواهد شد.

وي درتشريح ارائه خدمات حضوري داروخانه افزود: برخي داروها بدون نسخه ارائه شده و برخي ديگر، تحويل دارو مشروط به ارائه نسخه است؛ اين كار لزوماً با حضور و تأييد مسئول فني داروخانه انجام شده و حتماً توضيحات و تذكرات ضروري مصرف به متقاضي يادآوري مي‌شود.

اسلامي‌تبار گفت: تحويل دارو در داروخانه‌هاي خاص و تحت مراقبت‌هاي ويژه نيز با دستورات خاصي انجام مي‌شود. وي تأكيد كرد: در تمام اين شيوه‌هاي خدمت‌دهي داروخانه‌ها موظف به رعايت اصول و ضوابط تعريف شده در قانون هستند. وي يادآور شد: رسيدگي به تخلفات به‌عهده اصناف و انجمن‌هاي مرتبط و نظام پزشكي بوده و معاونت‌هاي غذا و داروي دانشگاه مسئوليت نظارت بر انجام صحيح آن را عهده‌دار هستند.

کد N1684335

وبگردی