آفتاب

بازی های رایانه ای بعنوان یکی از ورزش های المپیک رسمیت یافت

بازی های رایانه ای بعنوان یکی از ورزش های المپیک رسمیت یافت

اصفهان – ایرنا – رییس کمیته ورزش ها و بازی های الکترونیک کشور گفت: بازی های رایانه ای در هفته گذشته بعنوان یکی از ورزش های المپیک رسمیت یافت و این رخداد نیازمند همت مسئولان برای حضور جدی در این مسابقات است.

به گزارش ایرنا، محمد کفاش یعقوبی روز سه شنبه در نشست خبری جشنواره 'باور3' در اصفهان گفت: شورای المپیک آسیا بعنوان برترین نهاد تصمیم گیری در حوزه ورزش آسیا و دومین نهاد در سطح جهان، هفته گذشته ورزش های الکترونیک را جزو ورزش های رسمی المپیک قرار داد.
وی اضافه کرد: در دنیا بیش از200 رشته ورزشی وجود دارد که همه تقاضا دارند رشته آنها بعنوان یک رشته رسمی المپیکی شناخته شود و از این بین ورزش های الکترونیکی بعنوان یک رشته مجزا دیده شد.
رییس کمیته ورزش ها و بازی های الکترونیک کشور افزود: پیش از این، بازی های رایانه ای و الکترونیکی با نگاه بدبینانه همراه بود و بسیاری با نگاه نقادانه، آن را عامل رخوت و سستی مطرح می کردند.
وی ادامه داد: انتخاب این رشته بعنوان یکی از رشته های رسمی المپیک پاسخی به این نگاههای نقادانه است.
یعقوبی اظهار کرد: ورزش ها و بازی های رایانه ای دومین صنعت پول ساز دنیاست.
وی با بیان اینکه امروز نگاه ویژه ای به این صنعت و ورزش در جهان وجود دارد، افزود: امروز باید نسبت به گذشته دوچندان فعالیت کرد زیرا در گذشته این نکته وجود داشت که ورزش ها و بازی های الکترونیک دیده نمی شود.
رییس کمیته ورزش ها و بازی های الکترونیک کشور گفت: البته جوانان ایران در این رشته در سال های گذشته نیز در رقابت های بین المللی خوش درخشیدند.
وی خاطرنشان کرد: مسابقات انتخابی برای شرکت در مسابقات المپیک که اواخر شهریور به میزبانی ترکمنستان برگزار می شود، از یک ماه دیگر آغاز می شود.
یعقوبی یادآور شد: حضور در این دوره از مسابقات بصورت نمایشی است زیرا مسابقات هر رشته ای که جواز المپیک را دریافت کند در اولین دوره، بصورت نمایشی خواهد بود.
وی تصریح کرد: البته در دوره بعدی که در سال 2022 در چین برگزار می شود، مسابقات بصورت حرفه ای و اصلی است.
رییس کمیته ورزش ها و بازی های الکترونیک ادامه داد: البته دو رشته بازی های رادیو الکترونیک و رباتیک از نظر شورای المپیک جزء ورزش های الکترونیکی محسوب نمی شود ولی در ایران جزو ورزش های الکترونیکی بشمار می رود و مسابقات ملی دارد.
وی با اشاره به پیشگامی اصفهان در عرصه های مختلف، گفت: توجه شهرداری اصفهان به مقوله بازی های الکترونیک و حمایت از این رشته، برگزاری جشنواره بازی های الکترونیک و نمایشگاه باور3، نشان از دقت و هوشیاری مسوولان شهری اصفهان است.
بازی های کنسول، بازی‌های رایانه‌ای، بازی های رادیو الکترونیک و بازی‌های رباتیک، چهار زیر مجموعه کمیته بازی ها و ورزش های الکترونیکی است.
سومین نمایشگاه از سلسله نمایشگاه های باور با عنوان 'اصفهان شهر فناور بازی های الکترونیکی' ششم اردیبهشت سالجاری در باغ غدیر اصفهان گشایش و تا هشتم این ماه ادامه خواهد یافت.
هدف از برگزاری این نمایشگاه ها ارتقای توان تولید و رونق حرفه ای بازی های رایانه است.
7134/6027
انتشار: شکراللهی
کد N1684278

وبگردی