آفتاب

وزیر دفاع کره شمالی: آماده حمله هسته‌ای به آمریکا هستیم

وزیر دفاع کره شمالی: آماده حمله هسته‌ای به آمریکا هستیم

ایرنا نوشت: وزیر دفاع کره شمالی گفت که نیروهای نظامی کشورش با در اختیار داشتن ابزارها و پیشرفته ترین تسلیحات هسته ای، برای حمله به آمریکا آماده‌اند.

«پاک یونگ سیک» این مطلب را امروز (سه شنبه) در مراسم هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور در پیونگ یانگ عنوان کرد.
وی بر اساس گزارش امروز خبرگزاری کره شمالی، تصریح کرد که کره شمالی تسلیحات هسته ای را که می تواند با آنها خاک آمریکا و پایگاه های این کشور در آسیا و اقیانوس آرام هدف قرار دهد، روی سکوهای پرتاب قرار داده است.
پیشتر گزارش شده بود که کره شمالی دستکم 2 فروند موشک قاره پیمای بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را روی سکوهای پرتاب مهیا کرده است.

وی گفت: یک بار دیگر به دشمن هشدار می دهیم خیال خام و باطلی برای حمله به کره شمالی نداشته باشد در غیر این صورت پایگاه های اصلی و مرکزی آنها هدف حمله قرار گرفته و از روی کره زمین محو خواهد شد.

مقام نظامی کره شمالی در سخنان خود که در «کاخ خلق» در شهر پیونگ یانگ برگزار شد و شماری از مقامات این کشور و دیپلمات‌های خارجی در آن حضور داشتند، شرایط کنونی شبه جزیره کره را پر تنش توصیف کرد و گفت که ممکن است هر لحظه رفتار نامناسب و عملیات تجاوزگرانه آمریکا باعث آغاز جنگ اتمی شود.

این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز روز گذشته (دوشنبه) در گفت وگوی تلفنی با سران چین و ژاپن اوضاع منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

پیونگ یانگ همچنین به مناسبت روز ارتش، امروز یکی از بزرگترین رزمایش های توپخانه ای و واحدهای راکت انداز خود را در بخش شرقی و در نزدیکی ناحیه «وون سان» برگزار کرد و بر اساس گزارش ها، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هم از نزدیک نظاره گره آن بود.

کره شمالی سال گذشته میلادی 2 آزمایش اتمی و بیش از ۲۰ آزمایش موشکی بالستیک انجام داد و چندین بار از سوی شورای امنیت مورد تحریم قرار گرفت.

52311

کد N1684224

وبگردی