آفتاب

وضع قوانین باید در راستای حمایت از کارگران باشد/ کارگر بخشش و ترحم نمی‌خواهد

وضع قوانین باید در راستای حمایت از کارگران باشد/ کارگر بخشش و ترحم نمی‌خواهد

رییس فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: قوانین باید در راستای حمایت از کارگران وضع شود. البته مشکل واحدهای کارگری تا حد زیادی رفع شده مثلا کیان تایر یکی از واحدهایی بود که سال‌ها مشکل داشت اما امروز روی پای خود ایستاده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب در جشن روز کارگر در اراک  به مشکلات کارگران آونگان و هپکو اشاره کرد و گفت: بیان کرد: از زمان خصوصی سازی مشکلات کنونی صنایع شروع شد ما از کار خود گله داریم که در مجلس شورای اسلامی قوانین محکمی برای حمایت از کارگران و صنعت برای زمان پس از خصوصی‌سازی دیده نشده است. هدف کارگرانی همچون کارگران هپکو و آونگان که به شرایط موجود اعتراض دارند، برهم زدن نظم عمومی نیست بلکه این کارگران تنها از شرایط موجود ناراحت هستند و انتظار بهبود شرایط را دارند.

او با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی جلسه‌های ویژه‌ای برای بررسی مشکلات کارگران و قوانین موجود برگزار شد، گفت: قوانین باید در راستای حمایت از کارگران وضع شود. البته مشکل واحدهای کارگری تا حد زیادی رفع شده مثلا کیان تایر یکی از واحدهایی بود که سال‌ها مشکل داشت اما امروز روی پای خود ایستاده است.

محجوب با اشاره به بررسی مسائل مربوط به کارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: ما با کارآفرین خصومتی نداریم، اما باید شرایط عادلانه برای کارگر در نظر گرفته شود و دولت باید هر چه سریعتر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این موضوع ویژه رسیدگی کند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه در همه دنیا بعد از خصوصی‌سازی فصلی را هم  برای بازسازی و احیا قرار می‌دهند، تصریح کرد: کارگر هم به هیچ عنوان خصومتی با کارفرما ندارد اما حقوق این قشر نباید ضایع شود. روز و هفته کارگر فرصتی برای مطرح شدن مشکلات و مطالبات کارگران در بخش‌های مختلف است.

او افزود: امیدواریم همه کارگران ما  در مراسم روز جهانی کارگر حضوری پررنگ داشته باشند چراکه  در این روز باید عزت و همت مردان و زنان عرصه کار و تلاش برجسته شود. روز جهانی کارگر فرصتی برای مطرح شدن مشکلات کارگر است و کارگران باید در این روز بتوانند مشکلات و انتقادهای خود را مطرح کنند از سوی دیگر هم اعتراض کارگران باید شنیده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسائلی همچون امنیت شغلی، معیشت، حقوق زنان کارگر و ایمنی و حفاظت در کارگاه‌ها در هفته کارگر باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تفاوت‌ها باید از بین برود. کارگر بخشش و ترحم نمی‌خواهد، کارگر عدالت می‌خواهد و باید شرایط برای ارتقای وضعیت کارگران مهیا شود و وضعیت معیشتی کارگران بهبود یابد امیدواریم با همراهی مجلس شورای اسلامی، تنگناهای مربوط به تفاوت حقوق، دستمزد و معیشت کارگران چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی برداشته شود.

کد N1683982

وبگردی