آفتاب

ادعای خلاف واقع در جهت تخریب دولت

ادعای خلاف واقع در جهت تخریب دولت

قزوین – ایرنا - رسانه های منتقد دولت در فضای مجازی مدعی شده اند که کارخانه ای دو سال قبل در قزوین افتتاح شده بود و دوباره روز گذشته با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

معاون اقتصادی استاندار قزوین روز دوشنبه در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با دعوت بعضی از رسانه ها به پایبندی بر اخلاق رسانه ای، گفت: برخلاف ادعای برخی شبکه های مجازی مخالف دولت، تمامی طرح های افتتاح شده در روز گذشته در قزوین برای نخستین بار به بهره برداری رسیدند.
منوچهر حبیبی با اشاره به افتتاح 2 واحد تولیدی شامل پایا پلمیر و پیرایه چوب ایرانیان در جریان دومین سفر رئیس جمهوری به استان قزوین در شهرستان تاکستان،افزود: برخی رسانه ها با بی اخلاقی در فضای مجازی مدعی شده اند که این واحدهای تولیدی 2 سال پیش افتتاح شده اند، در حالی که چنین چیزی صحت ندارد و از اساس دروغ است.
وی با بیان اینکه این 2 طرح روز گذشته برای نخستین بار با حضور رئیس جمهوری در استان قزوین افتتاح و بهره برداری شدند، اظهار کرد: باید گوشزد کرد که رویه دولت و مدیران آن هرگز اجازه افتتاح مجدد یک طرح را نخواهد داد.
این مسئول با بیان اینکه صداقت و شفافیت رویه مدیران دولت تدبیر و امید است،افزود: بهره برداری از یک واحد در 2زمان مختلف نه صحت دارد و نه کاری منطقی و اخلاقی است چرا که معتقدیم همگی باید در پیشگاه مردم که بهترین داور هستند، مورد قضاوت قرار گیریم.
معاون اقتصادی استاندار قزوین همچنین گفت: اگر منتقدان اسنادی مبنی بر افتتاح این 2 طرح پیش از بهره برداری در جریان سفر رئیس جمهوری به استان قزوین آنرا ارایه نمایند.
وی در پایان از رسانه هایی که اقدام به انتشار چنین مطالب کذبی کرده اند درخواست کرد تا خدا را برکارهای خود ناظر بدانند و پایبند به اخلاق باشند و به جای پرداختن به امور غیرواقعی و کذب، در آستانه انتخابات برای افزایش مشارکت مردم تلاش کنند.
مالک شرکت پایا پلاستیک پلیمیر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد یکبار و آن هم با حضور رئیس جمهوری افتتاح شده است.
مهندس حمید رضا رنود افزود: آخرین تجهیزات این واحد صنعتی حدود هشت ماه پیش از گمرک ترخیص شده و در طول این مدت در حال نصب دستگاهها بودیم، لذا چگونه برخی رسانه ها به خود اجازه می دهند با دروغ پراکنی ادعا کنند که این واحد 2 بار به بهره برداری رسیده است.
وی اظهارکرد: اغلب تجهیزات این واحد تولیدی ساخت کشور آلمان است و به دلیل تحریم های ظالمانه امکان دریافت و نصب دستگاهها در گذشته وجود نداشت، اما پس از برجام و گشایش های ایجاد شده توانستیم اسناد خریدها را از کشور فروشنده دریافت و ماشین آلات خریداری شده را از گمرک ترخیص کنیم.
رنود خاطرنشان کرد: تحریم ها اجازه جابجایی ارز و تهیه ماشین آلات را از ما سلب کرده بود و این شرکت سه سال درگیر این موضوع بود.
رنود گفت: ایستگاه یک هزار متر مکعبی گاز و برق پنج مگاواتی این واحد تولیدی چند روزی است که راه اندازی شده و روز گذشته نیز با حضور ریاست محترم جمهوری و وزیر صنعت ، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.
وی از برخی رسانه ها خواست به کمک تولید آمده و از شایعه سازی و دروغ پردازی پرهیز کنند و دستاوردها و توفیقات دولت یازدهم و مدیران بخش صنعت را برای مردم بازگو کنند.
رنود در پایان گفت: همه مستندات ورود تجهیزات، اسناد گمرکی، اعلامیه ورود، اسناد خرید دستگاهها در بایگانی این واحد تولیدی موجود و قابل انتشار است و مدیران این واحد تولیدی هیچگاه به خود اجازه نمی دهند این شرکت را در دو نوبت افتتاح کنند.
این شایعه به دنبال انتشار عکسی از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری و با ادعای حذف این عکس در سایت ایرنا صورت گرفته است.
این عکس هم اکنون در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری موجود است.
کارخانه پایا پلاستیک پلیمر با 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 9.5 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی با 90 نفر اشتغال روز گذشته با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
7389/ 3013
کد N1683957

وبگردی