آفتاب

افزایش بازرسان انتخابات در شعبه‌های حساس /ثبت اطلاعات بازرسان در سامانه

افزایش بازرسان انتخابات در شعبه‌های حساس /ثبت اطلاعات بازرسان در سامانه

رییس هیات بازرسی انتخابات شورای شهر گفت: به روسای هیات بازرسی در استان‌ها اجازه دادیم که در شعباتی که حساسیت بیشتری وجود دارد، بازرسان را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خدمتگذار رییس هیات بازرسی انتخابات اظهار داشت: مجریان باید بی‌طرفی کامل، قانونمداری کافی و نهایت دقت در اجرای قانون را داشته باشند. در حوزه بازرسی برای بازرسان براساس قانون، جایگاه قانونی وجود دارد.

او افزود: دستورالعملی در وزارت کشور تهیه شده و برای استانداران ارسال شده که مدیران کل بازرسی استان به عنوان رییس هیات بازررسی استان انتخاب شوند.

خدمتگذار اضافه کرد: یکی از اموری که مورد استناد شورای نگهبان قرار می‌گیرد، گزارش بازرسان وزارت کشور است. بنابرین بازرسانی که وزارت کشور انتخاب می‌کند، باید از آموزش کافی برخوردار شوند.

او ادامه داد:  برای اولین بار در دولت فعلی توسط وزیر کشور دستوری صادر شد که آزمونی درباره قانون انتخابات، از استاتداران، فرمانداران و بخشداران گرفته شود که این اقدام هم اجرایی شد.

رییس هیات بازرسی انتخابات خطاب به بازرسان گفت: ما هیچ تصمیمی خارج از قانون و مافوق قانون نمی‌توانیم اجرا کنیم. آرای مردم امانت است و باید از آن پاسداری شود. دستورالعمل‌های متعددی برای همکارانمان فرستادیم و پیش‌بینی کردیم که ستادهای انتخابات چه وظایفی دارند و چه اقداماتی باید انجام دهند.

خدمتگذار گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، منابع لازم برای بکارگیری بازرسان در انتخابات تامین شد و ۲۷ فروردین به همه استان‌ها ابلاغ کردیم که به تامین بازرسان مبادرت کنند. همچنین به روسای هیات بازرسی در استان‌ها اجازه دادیم که در شعباتی که حساسیت بیشتری وجود دارد، بازرسان را افزایش دهند.

او با بیان این مطلب که برای بازرسان چهارچوب‌هایی در نظر گرفته شده و سامانه‌ای تعریف شده است، گفت: خارج از سامانه هیچ کسی نمی‌تواند بگوید بازرس وزارت کشور است. اگر در این رابطه مشکلی وجود داشت، با معین استان‌ها تماس گرفته شود.

رییس هیات بازرسی انتخابات ادامه داد: اگر در روز انتخابات، مشکلی در شعب رای رخ داد همان لحظه باید توسط بازرسان گزارش شود و نسبت به رفع آن مشکل اقدام شود و اگر برطرف نشد، مسئول مافوق‌تر وارد عمل می‌شود.

کد N1683953

وبگردی