آفتاب

حمایت از اشتغال و تولید نیازمند تقویت چارچوب‌های حمایتی است

حمایت از اشتغال و تولید نیازمند تقویت چارچوب‌های حمایتی است

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه سال گذشته برای کارگران پرمخاطره‌ بود، گفت: کارگران نیازمند تقویت چارچوب‌های حمایتی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  ناصر برهانی (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در جلسه کارخانه داروسازی جابربن حیان اظهار داشت: سال 95 سال پرمخاطره‌ای برای کارگران و خانواده‌های آنها بود چراکه در قالب لایحه اصلاح قانون کار به حقوق آنها هجمه‌هایی وارد شد.

وی با بیان اینکه امسال سال حمایت از تولید و اشتغال نام دارد؛ تصریح کرد: حمایت از اشتغال و تولید نیازمند تقویت چارچوب‌های حمایتی است و از میان برداشتن این نظام حمایتی که قانون کار در رأس آن قرار دارد لطمات جبران‌ناپذیری به بنیان‌های تولید وارد می‌سازد.

برهانی افزود: حال در شرایطی به سر می‌بریم که می‌بینیم قانون کار با انواع آیین‌نامه و بخش‌نامه‌ها آسیب‌پذیرتر از گذشته شده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در ادامه افزود: تشکل‌های کارگری به صورت پی در پی خواستار بازپس‌گیری این لایحه شده بودند.

وی در ادامه افزود: گر چه باید اصلاحاتی در قانون کار صورت بگیرد اما مبنای این اصلاحات باید رعایت سه‌جانبه‌گرایی و درنظر گرفتن کارگران به عنوان یک ضلع از شرکای اجتماعی باشد.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص ادغام بخش درمان تامین اجتماعی تصریح کرد: ادغام بخش درمان تامین اجتماعی بدون اجازه کارگران و به صورت کلی بیمه‌شدگان ممکن نخواهد بود و از آنجا که کارگران و نمایندگان آنان هیچ رضایتی در این خصوص ندارند پس مطرح شدن این بندها هم بیهوده خواهد بود.

وی افزود: کمیسیون نظارت بر درمان طی 25 سال گذشته سعی داشت در بحث‌های درمان و حمایت‌های درمانی از کارگران تمام تلاش خود را انجام دهد و این کار در استان تهران به عنوان الگوی تصمیم‌گیری‌ها، به شیوه مناسبی ممکن شده است.

کد N1683818

وبگردی