آفتاب

موضع‌گیری عضو ناظر بر صداوسیما علیه یک کاندیدای ریاست‌جمهوری

موضع‌گیری عضو ناظر بر صداوسیما علیه یک کاندیدای ریاست‌جمهوری

تسنیم نوشت: محمد جواد لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد صداوسیما درباره پوشش ویژه اقدامات دولت و رییس جمهور با اشاره به اینکه این موضوع از گذشته مطرح بوده، گفت: سوالی که وجود دارد این است که آیا ما باید رئیس‌جمهور و دولت را در این مدت انتخابات کلا بایکوت کنیم و یا اینکه به فعالیتهایش ادامه بدهد. چون این موضوع در ریاست‌جمهوری‌های سابق هم اتفاق افتاده است.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره احتمالات موجود مبنی بر 4 ساله‌شدن دوره دولت کنونی زد و گفت: در هر صورت چالش انتخاباتی آقای روحانی قوی و جدی است. به نظر بنده خود ایشان هم به این واقف هستند.

لاریجانی در ادامه و در پاسخ به این سوال که یکی از نامزدهای انتخابات (اسحاق جهانگیری) رسماً اعلام کرده که برای کمک به روحانی وارد صحنه شده و اصطلاحاً کاندیدای پوششی است و نه واقعی، گفت:  "در بحث نامزدهای پوششی هم خیلی تردید و شبهه دارم".  

لاریجانی به وجه قانونی نامزدهای پوششی هم اشاره کرد و با تاکید بر اینکه "بنده درباره نامزد پوششی شبهه قانونی دارم، البته شورای نگهبان باید در این باره موضع قانونی را اعلام کند که کرده است" گفت: در هر حال به نظر من اگر شخصی اعلام کند "من نامزد هستم، ولی نامزد پوششی هستم"، به نظر من اصلا چنین شخصی نامزد نیست. 

وی در ادامه سخنان خود در مورد کاندیداهای پوششی، از منظر عضویتش در شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: بنده به عنوان عضو این شورا معتقدم کسانی که رسما اعلام کرده‌اند فقط برای کمک به یک کاندیدای دیگر در مناظره‌ها و مباحث ریاست‌جمهوری شرکت‌ کرده‌اند و فقط کاندیدای پوششی هستند، حق شرکت در مناظره‌ها و برنامه‌های صدا و سیما برای ریاست جمهوری را ندارند.

محمد جواد لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد صداوسیما درباره پوشش ویژه اقدامات دولت و رییس جمهور با اشاره به اینکه این موضوع از گذشته مطرح بوده، گفت: سوالی که وجود دارد این است که آیا ما باید رئیس‌جمهور و دولت را در این مدت انتخابات کلا بایکوت کنیم و یا اینکه به فعالیتهایش ادامه بدهد. چون این موضوع در ریاست‌جمهوری‌های سابق هم اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بنده همیشه پیشنهادم این بوده که ما در این باره مشی معتدل داشته باشیم؛ اگر کلاً رئیس جمهور را از برنامه‌های صداوسیما حذف کنیم، کار خوبی نیست؛ همه‌جای دنیا این وجود دارد؛ بنابراین سازمان صداوسیما باید برنامه‌های رئیس جمهور را در حد معمول پوشش دهد. اما رئیس‌جمهور در فرصتهای مختلف حرفهای انتخاباتی می‌زند که آنها را نباید پخش کرد. با این حال افتتاح یک پروژه کاری ملی است و این پروژه‌ها در طول ریاست جمهوری‌های دیگر آغاز شده و در زمان ریاست جمهوری ایشان افتتاح می‌شود و این موضوع برای رئیس‌جمهورهای گذشته نیز وجود داشته و مختص ایشان هم نیست؛ لذا اینها دستاورد ملی است و مخصوص یک رئیس‌جمهور نیست و پخش آن نیز اشکالی ندارد.

27219

 

کد N1683787

وبگردی