آفتاب

14هزار و 699 نامزد برای انتخابات شوراها در خوزستان تایید صلاحیت شدند

14هزار و 699 نامزد برای انتخابات شوراها در خوزستان تایید صلاحیت شدند

اهواز- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان گفت: 14 هزار و 699 نفر از داوطلبان ثبت نام شده برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، علی حسین حسین زاده اعلام کرد: در مجموع 16 هزار و 913 تن در شهرها و روستاهای استان خوزستان برای نامزدی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی داوطلب و ثبت نام کرده بودند.
وی افزود: از این شمار چهار هزار و 55 نفر برای نامزدی در شوراهای شهرها و 12 هزار و 858 نفر در شوراهای روستاها داوطلب شده بودند.
حسین زاده گفت: از مجموع داوطلبانر 2 هزار و 214 نفر از ادامه حضور در رقابت های انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا انصراف داده و یا صلاحیت آنها احراز نشد.
رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان اظهارکرد: تعداد افراد انصرافی پس از ثبت نام در شوراهای شهرهای خوزستان 96 نفر وشمار افراد احراز صلاحیت نشده 772 نفراست.
وی ادامه داد: همچنین 120 نفر از افراد ثبت نام شده در شوراهای اسلامی روستاها در خوزستان پس از ثبت نام انصراف دادند و صلاحیت یک‌هزار و 226 نفر دیگر در هیات های اجرایی و نظارت احراز نشد.
حسین زاده افزود: کسانی که صلاحیت آنها احراز نشده از روز یکشنبه سوم اردیبهشت به مدت چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به فرمانداری ها اعلام کنند.
وی گفت: کلاس های آموزشی درباره انتخابات برای فرمانداران و بخشداران به صورت مستمر در حال برگزاری است، زیرا در صورت آموزش مناسب و آشنا شدن مجریان انتخابات با فرآیندها و قوانین، می توان این رویداد مهم را بخوبی برگزار کرد.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
7158 / 6037 / 6043
خبرنگار: زینب فرحانی ** تنظیم کننده: عبدالحمید راجی ** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1683726

وبگردی