آفتاب

مرکز تحقیقات مطالعه سلامت مادران و فرزندان در سمنان

مرکز تحقیقات مطالعه سلامت مادران و فرزندان در سمنان

با حضور استاندار سمنان مرکز تحقیقات مطالعه سلامت مادران و فرزندان به مناسبت هفته سلامت افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در سومین روز از هفته سلامت و با حضور خباز استاندار سمنان، شادنوش رئیس دانشگاه، هیئت رئیسه دانشگاه و سایر مدیران و کارشناسان، مرکز تحقیقات مطالعه سلامت کودکان و مادران دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افتتاح شد.

 مهدی شادنوش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: طرح کشوری مطالعه سلامت مادران و نوزادان با هدف ارتقای سلامت جامعه آغاز شده که در آن مادران باردار به محض تشخیص بارداری زیر نظر دقیق متخصصان و مجریان این طرح قرار می گیرند و در گام اول این طرح مادر و جنین تا پنج سالگی زیر نظر قرار گرفته و دقیق ارزیابی می شوند.

وی افزود: در طرح مطالعه سلامت مادران و نوزادان هرگونه تغییر و انحرافی در مادران و جنین ارزیابی می‌شود و اقدامات لازم برای اصلاح آن انجام خواهد گرفت، این اقدامات برای دیگر کودکان سمنان در نظر گرفته می شود تا به طور کلی سلامت در جامعه بهبود و ارتقا یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان هدف نخست این طرح را مطالعه سلامت مادران و نوزادان، پیگیری دقیق و همه جانبه رشد و تکامل همه جانبه جنین و سلامت مادر دانست و تصریح کرد: هدف دوم و اصلی بررسی اتفاق ها در دوره جنینی است تا شرایط سلامت مادران و فرزندان نسل آینده از مخاطرات نجات پیدا کند.

خباز استاندار سمنان نیز در آیین افتتاح مرکز تحقیقات مطالعه سلامت مادران و نوزادان، دسترسی به سلامتی و ارتقای سطح سلامت جامعه را در گروه تلاش همه ی ارگان ها دانست و بر نقش فزاینده  بهداشت و درمان به عنوان مسئولان سلامتی جامعه تاکید کرد.

کد N1683640

وبگردی