آفتاب

سوال رییس ستاد قالیباف از وزیر بهداشت روحانی در دستورکار پارلمان

سوال رییس ستاد قالیباف از وزیر بهداشت روحانی در دستورکار پارلمان

نشست علنی امروز مجلس پس از اتمام جلسه غیرعلنی یک‌ساعته به‌منظور بررسی سوال نماینده اصولگرای طرقبه و چناران از وزیر بهداشت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۲۱۲ نفر از نمایندگان راس ساعت ۹ و ۵ دقیقه و پس از اتمام جلسه غیرعلنی یک‌ساعته آغاز به کار کرد.

بر این اساس در حالی سوال محمد دهقانی، نماینده اصولگرای طرقبه، چناران و شاندیز از سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار پارلمان قرار گرفت که روز گذشته محمدباقر قالیباف کاندیدای اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری طی حکمی برای این نماینده مجلس، او را به‌عنوان رییس ستاد انتخاباتی خود برگزید. این درحالی است که سوال امروز دهقانی از قالیباف از مدتی پیش از این، در دستور کار مجلس قرار گرفته و پس از طرح در کمیسیون و قانع نشدن نماینده طرقبه و چناران، از ابتدای هفته برای طرح در صحن علنی در دستور کار قرار داشت و امروز در دستور کار روزانه مجلس قرار گرفت.

همچنین بنابر اعلام یک عضو هیات رییسه مجلس دیگر دستورکارهای نشست علنی امروز را به شرح زیر قرائت خواهد بود:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور.

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است.

- گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است.

- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لهستان که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است.

- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سنگاپور که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است.

- گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه‌اصلاحات‌پیوست‌کنوانسیون‌بین‌المللی‌ایمنی‌جان‌اشخاص در دریا مورخ ۱۹۷۴ و آیین‌نامه بین‌المللی امنیت کشتی‌ها و تسهیلات‌بندی (آی.اس.پی.اس) که ازسوی شورای نگهبان اعاده شده است.

- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درمورد لایحه معاهده معاضدت دوجانبه در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره.

- گزارش کمیسیون اقتصادی و تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و میزان انطباق  آن با اهداف پیش‌بینی شده برای این مناطق در پنج سال اخیر

کد N1683599

وبگردی