آفتاب
گزارش

کاهش چشمگیر هزینه خدمات درمانی از جیب مردم

کاهش چشمگیر هزینه خدمات درمانی از جیب مردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی هرمزگان گفت: در دولت یازدهم هزینه 37 درصدی خدمات درمانی از جیب مردم به 3 درصد در جمعیت ...

دنیای اقتصاد - بندرعباس – جمیله دبیری‌نیا:رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی هرمزگان گفت: در دولت یازدهم هزینه 37 درصدی خدمات درمانی از جیب مردم به 3 درصد در جمعیت روستایی و 6 درصد در جمعیت شهری رسیده است.

سیدحسین داوودی با بیان اینکه تا قبل از اجرایی شدن طرح تحول سلامت 37 درصد هزینه‌های درمانی از جیب مردم بود و سالانه 700 هزار نفر به‌دلیل هزینه‌های بهداشت و درمان زیر خط فقر می‌رفتند، افزود: تا قبل از این 40 درصد از درآمدهای مردم صرف هزینه‌های بهداشت و درمان می‌شد و این هزینه‌ها بسیار کمرشکن بود. وی گفت: طرح تحول سلامت با هدف کاهش هزینه درمانی از جیب مردم، توسعه خدمات تخصصی و توسعه منابع فیزیکی اجرا شده است. داوودی با اشاره به اینکه برای توسعه خدمات تخصصی 375 پزشک متخصص در دوران اجرای طرح تحول سلامت به هرمزگان اضافه شده‌‌اند، افزود: از این تعداد 131 نیروی متخصص را مقیم در بیمارستان‌های استان کرده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: همچنین به‌منظور توسعه منابع فیزیکی در این دوره 1490 طرح تجهیز، تکمیل و احداث، افزایش 200 تخت بیمارستانی و 45 تخت مراقبت‌های ویژه، ساخت و راه‌اندازی 17 اتاق زایمان یک نفره، تهیه سه دستگاه ام‌آر‌آی، یک دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی، سه دستگاه سی‌تی‌اسکن، 7 دستگاه رادیولوژی دیجیتال، تکمیل و ساخت و تجهیز 252 محل زیست پزشکان، ماماها و مراکز روستایی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی هرمزگان با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت و توسعه فیزیکی و تجهیزاتی تا 42 درصد قیمت تجهیزات پزشکی در کشور شکسته شد، اضافه کرد: همچنین دسترسی به داروها در کشور و استان منطقی‌تر شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی هرمزگان با بیان اینکه امیدواریم منابع طرح تحول سلامت در آینده پایدار شود، اظهار کرد: سازمان‌های بیمه‌گر نسبت به افراد تحت پوشش خود و پرداخت‌هایشان متعهدتر باشند. وی با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم سواد سلامت مردم را بالا برده تا انتظارات و مطالباتشان منطقی‌تر شود، اضافه کرد: مردم باید ضمن یاد گرفتن خودمراقبتی بدانند چه چیزی را از مسوولان اجرایی مطالبه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی هرمزگان با بیان اینکه طرح‌های بسیاری برای بهره‌برداری داریم که حداکثر تا هفته دولت آماده خواهند شد، خاطرنشان کرد: مرکز غربالگری سرطان، بیمارستان توسعه‌یافته در جاسک، توسعه اورژانس به‌ویژه اورژانس شهید محمدی بندرعباس، اورژانس حاجی‌آباد، بندرخمیر و جاسک، افزایش تخت‌های روانی، توسعه اورژانس روانی و اورژانس اطفال بیمارستان ابن‌سینا ازجمله این طرح‌ها هستند.

کد N1683442

وبگردی