آفتاب

۵۳درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند

۵۳درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند

برمبنای پایش شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور که به تازگی منتشر شده است تا پایان سال ۹۵، نسبت کاربران ایرانی که از اینترنت ...

برمبنای پایش شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور که به تازگی منتشر شده است تا پایان سال ۹۵، نسبت کاربران ایرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند به 23/ 53 درصد رسید. به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران، گزارش تخمینی خود درخصوص مقادیر نشانگرهای مورد استفاده در محاسبه «شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات» را که مربوط به پایان سال ۹۵ می‌شود، به تازگی اعلام کرد. این گزارش که از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی نظام پایش شاخص‌های ICT به‌عنوان زیرمجموعه سازمان فناوری اطلاعات منتشر شده، نشان می‌دهد که 39/ 61 درصد خانوار ایرانی یعنی ۱۴ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۱۲۴ خانواده، رایانه و کامپیوتر دارند.

 

آمار ارائه‌شده تا پایان سال ۹۵ را مورد بررسی قرار داده و مشخص شده که در پایان سال ۹۴، میزان دسترسی خانوار ایرانی به رایانه 4/ 57 درصد بوده است و این مقدار، رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد. در همین حال برمبنای گزارش مرکز آمار ایران که به سازمان فناوری اطلاعات ایران، ارائه شده است 21/ 62 درصد خانوار ایرانی به اینترنت دسترسی دارند. به این معنی که اینترنت در خانه ۱۵ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۴۸ ایرانی وجود دارد. این شاخص در سال ۹۴ حدود 5/ 55 درصد بود و در این زمینه رشد ۱۲ درصدی حاصل شده است. بر اساس تخمین اعلام‌شده از سوی مرکز آمار ایران در انتهای سال ۱۳۹۵، نسبت کاربران اینترنت در کشور نسبت به سال ۱۳۹۴، 5/ 17درصد رشد داشته است. به نحوی که هم اکنون 23/ 53 درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند و شمار کاربران اینترنت بالای ۶سال در کشور، ۳۸ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۴۸۰ نفر اعلام شده است. این رقم در سال ۹۴ بالغ بر 3/ 45 درصد گزارش شده بود. براساس بررسی صورت گرفته از حیث برخورداری خانوار ایرانی از ابزارهای فناوری اطلاعات، کاربر اینترنت به افرادی اطلاق می‌شود که حداقل در ۳ ماه گذشته از اینترنت استفاده کرده باشند. سازمان فناوری اطلاعات ایران به‌عنوان مجری نظام پایش شاخص‌‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر این طرح‌‌ها نظارت دارد و منابع مالی آن را تامین می‌کند.

کد N1683421

وبگردی