آفتاب

سامانه جامع الکترونیکی املاک فدک رونمایی شد

سامانه جامع الکترونیکی املاک فدک رونمایی شد

سامانه جامع املاک فدک(فناوری داده‌های کوثر) با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سازمان اموال و املاک کوثر رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در مراسم رونمایی از سامانه جامع املاک فدک در سازمان اموال و املاک کوثر ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و یادآوری مجاهدت‌های این امام همام گفت: ایشان سال‌های زیادی از دوران امامت خود را در زندان‌ها گذراندند و در زندان به شهادت رسیدند و حیات و مقاومت ایشان باید سرمشقی برای تمام شیعیان و مسلمانان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع املاک فدک (فناوری داده‌های کوثر) گفت: از زمان آغاز مسئولیت در بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره موضوع تشکیل بانک اطلاعاتی جامع املاک سازمان اموال و املاک کوثر از موضوعات مهم و مورد تأکید بوده است.

وی با تقدیر از راه‌اندازی این سامانه گفت: این کار، اقدام پرارزشی است و نقش مؤثری در شفافیت فعالیت‌ها و حفظ اموال و املاک بنیاد دارد و باید همواره به‌روزرسانی و نقاط ضعف آن برطرف شود.

معاون رییس جمهوری همچنین با اشاره به وجود برخی پرونده‌های حقوقی درباره املاک با اشخاص حقیقی و حقوقی، بر حفظ حقوق بنیاد و رفع بلاتکلیفی این موارد تأکید کرد و گفت: خوشبختانه با تشکیل کمیته حل اختلاف در این سازمان، روند حل این مشکلات سرعت یافته است و در این فرآیند رعایت عدالت و حفاظت از اموال بنیاد و درعین‌حال عدم تضییع حق طرف مقابل ضرورت دارد.

همچنین مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر در این مراسم گفت: از اواسط سال ۱۳۹۴، چهار موضوع تدوین سند راهبردی سازمان، تدوین ساختار سازمانی، تنظیم آئین‌نامه‌های مالی و مالیاتی و راه‌اندازی سامانه جامع املاک کوثر در دستور کار مجموعه بوده است که خوشبختانه تمام این موارد تاکنون پیگیری شده است و امروز این سامانه آماده بهره‌برداری است.

مهدی شادالویی ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه نتیجه بیش از هزار و ۴۰۰ نفر ساعت آموزش و ۳ هزار نفر ساعت کار مستمر بوده است.

کد N1683285

وبگردی