آفتاب

تایید صلاحیت 98.7 درصد داوطلبان انتخابات شوراها در آذربایجان شرقی

تایید صلاحیت 98.7 درصد داوطلبان انتخابات شوراها در آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: 98.7 درصد از داوطلبان این انتخابات در هیات های نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاهای استان تایید صلاحیت شده اند.

به گزارش ایرنا، سلمان خدادادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگارانا، افزود: از مجموع 13 هزار و 321 نفر داوطلب معرفی شده از هیات های اجرایی به هیات های نظارت، 13 هزار و 152 نفر تایید صلاحیت و 159 نفر رد شدند و 159 نفر نیز انصراف دادند.
وی با بیان اینکه داوطلبان در صورت داشتن اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت ها باید درخواست خود را به هیات‌ های نظارت بالاتر یعنی از بخش به شهرستان و از شهرستان به استان ارائه نمایند، گفت: این افراد به مدت چهار روز از سوم تا ششم اردیبهشت ماه فرصت دارند درخواست بررسی مجدد خود را به هیات نظارت شهرستان و استان ارائه کنند و این فرصت برای رد صلاحیت شدگان شورا غیر قابل تمدید است.
خدادادی ادامه داد: داوطلبان در اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت ها حتما' با مستندات قانونی خود به هیات های نظارت شهرستان و استان مراجعه کرده و مطمئن باشند که هیات عالی نظارت استان با جدیت تمام و به دور از هرگونه سلایق سیاسی و با مد نظر قرار دادن مر قانون پرونده ها را بررسی خواهند کرد.
وی گفت: هیات عالی نظارت استان نیز از هفتم تا 16 اردیبهشت به مدت 10 روز رد صلاحیت ها را بررسی خواهد کرد.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان شرقی گفت: در بررسی هیات های نظارت، شهرستان های سراب، مراغه، ملکان و هشترود بدون رد صلاحیت ، شهرستان های عجب شیر، بستان آباد و بناب به ترتیب با 1 ،2 و 2 نفر کمترین آمار ردصلاحیت و شهرستان های تبریز، شبستر و ورزقان نیز به ترتیب با 34، 31 و 18 نفر بیشترین رد صلاحیت ها را داشته اند.
خدادادی افزود: در هیات های اجرایی نیز شهرستان های جلفا، خداآفرین و عجب شیر به ترتیب با 1 ، 5 و 6 نفر کمترین و شهرستان های تبریز، اهر و مرند به ترتیب با 96 ، 94 و 53 نفر بیشترین رد صلاحیت ها را داشته اند.
وی با بیان اینکه 14 هزار و 44 نفر برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر وروستا آذربایجان شرقی ثبت نام کرده بودند، گفت: در این مرحله از بررسی ها 13 هزار و 152 نفر تایید صلاحیت شده ، 196 نفر انصراف داده و 698 نفر نیز صلاحیت شان تایید نشد.
وی گفت: پس از بررسی پرونده ها در هیات عالی نظارت استان، اسامی نهایی احراز صلاحیت شدگان در 18 اردیبهشت به صورت رسمی اعلام می شود و نامزدها می توانند تبلیغات خود را به مدت 8 روز تا 27 اردیبهشت یعنی 24 ساعت قبل از روز انتخابات، انجام دهند.
آذربایان شرقی با 3.8 میلیون نفر جمعیت 21 شهرستان دارد و انتخابات شوراهای اسلامی در آن همزمان با سراسر کشور 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
کد N1683187

وبگردی