آفتاب

سرمایه گذاری6هزارمیلیاردریالی دولت یازدهم در زیرساخت درمانی مازندران

سرمایه گذاری6هزارمیلیاردریالی دولت یازدهم در زیرساخت درمانی مازندران

ساری-ایرنا-رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دولت تدبیر وامید برای توسعه زیرساخت های درمانی و بهداشتی در مناطق شهری و روستایی 6 هزار میلیارد ریال دراین استان هزینه کرد.

به گزارش خبرنگارایرنا،دکترقاسم جان بابایی یکشنبه درمجمع سلامت مازندران افزود : دراین دولت حدود 130 هزارمترمربع زیرساخت درمانی و بهداشتی در مازندران تکمیل و تجهیز شده است.
وی اضافه کرد : هم اکنون نیز حدود 70 هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی در این خطه شمال کشور در دست ساخت است که اکثر این فضاها نیز در دولت یازدهم تکمیل و به بهره برداری می رسد.
دبیرمجمع سلامت مازندران ایجاد 230 مرکز بهداشتی درروستاها، ساخت و تجهیز 14 اورژانس بیمارستانی( 35 هزار متر مربع )، خرید حدود 50 دستگاه آمبولانس مجهزرا از مهمترین زیرساخت های ایجادی بهداشتی و درمانی در دولت یازدهم در مازندران اعلام کرد.
* 3 برابر شدن زیرساخت های بهداشتی و درمانی مازندران در دولت یازدهم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که در دولت تدبیر و امید توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در این استان در مقایسه با 12 سال قبل ( دولت های هشتم، نهم و دهم) حدود 3 برابر افزایش یافت.
جان بایایی اظهارداشت : افزایش زیرساخت های بهداشتی و درمانی در قالب طرح تحول نظام سلامت در این استان دسترسی به این امکانات را در مناطق محروم تسهیل کرد.
دکترجان بابایی اظهارداشت : هم اکنون 6 بیمارستان در این استان در دست ساخت قرار دارد که با تکمیل این واحدهای بیمارستانی حدود یک هزار تخت به وضعیت موجود افزوده می شود.
هم اکنون مازندران 35 بیمارستان دولتی و خصوصی با حدود 4 هزار تخت بیمارستانی دارد.
مازندران 3 میلیون و 280 هزار نفر جمعیت دارد که 43 درصد در مناطق روستایی و مابقی در 58 شهر استان سکونت دارند.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
کد N1683163

وبگردی