آفتاب

تاکسی‌های پرنده آینده را ببینید

تاکسی‌های پرنده آینده را ببینید

همشهری آنلاین: تاکسی‌های هوایی که می‌توان با کمک اپلیکیشن موبایل آنها را فراخواند،‌ یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شده‌اند.

براساس گزارش ديلي‌ميل، شركتي به نام ليليوم به تازگي يك هواپيماي برقي با قابليت عمود پروازي را با موفقتي مورد آزمايش قرار داده‌است، اين هواپيماي دو سرنشينه پروازهاي آزمايشي خود را بر فراز كشور آلمان انجام داده‌است و در اين پروازها قابليت‌هايي مانند مانورهاي حين پرواز و تغيير وضعيت پرواز از عمود پروازي به پروزا رو به جلو مورد آزمايش قرار گرفتند.

شركت ليليوم مي‌گويد درحال كار روي نمونه‌اي بزرگتر با گنجايش پنج سرنشين از اين هواپيما است تا بتواند به زودي از آن براي ارائه خدمات حمل و نقل عمومي استفاده كند.

اين هواپيما از دو حالت پرواز و فرود عمودي،‌مانند هليكوپتر و جتي،‌مانند هواپيماهاي معمولي برخوردار است. حداكثر سرعت پرواز اين هواپيما 300 كيلومتر بر ساعت است مي‌تواند 321 كيلومتر را در اين سرعت بپيمايد. طراحي كاملا برقي اين هواپيما به آن معني است كه استفاده از آن بسيار مقرون‌به‌صرفه‌تر از هواپيماهاي معمولي است.

به گفته شركت ليليوم،‌اين هواپيما تنها مورد در جهان است كه از قابليت همزمان پرواز عمودي و افقي برخوردار است. اين توانايي مديون 36 موتوري است كه در بال‌هاي هواپيما كار گذاشته‌شده‌اند و بال‌ها نيز از 12 فلپ مختلف برخوردارند. عواوه بر توانايي پرواز و فرود در دو حالت مختلف، اين هواپيما به فضاي كمي براي پرواز و فرود آمدن نياز دارد.

خلبان اين هواپيما بايد دوره‌اي 20 ساعته را سپري كند تا شرايط لازم براي هدايت نمونه دو سرنشينه آن را داشته باشد. هواپيما براي پرواز در روز و براي شرايط آب و هوايي مساعد طراحي شده‌است. 

کد N1683126

وبگردی