آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

یک نفر دلیل افت استقلال است/ هواداران علیه رحمتی خط گرفته بودند

یک نفر دلیل افت استقلال است/ هواداران علیه رحمتی خط گرفته بودند

پیشکسوت باشگاه استقلال ضمن تاکید بر اینکه در استقلال یک نفر موجب افت این تیم در هفته‌های اخیر شده است، گفت: اتفاقات تبریز علیه رحمتی خط داده شده بود.

محمد مومنی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد شکست استقلال مقابل تراکتورسازی و سقوط آبی پوشان به رده سوم جدول رده بندی، گفت: استقلال در این دیدار نه آنچنان عالی بود که بگوییم باید با اختلاف بازی را می برد و نه آنقدر بد که بگوییم یک بازنده مطلق بود. به نظر من استقلال حداقل یک امتیاز می توانست از این دیدار کسب کند و در رده دوم باقی بماند چرا که موقعیت های گل ملموس تری نسبت به تراکتورسازی داشت.

پیشکسوت استقلال افزود: در واقع استقلال حمله می کرد اما مهاجمان ضربات آخر را خوب نمی زدند. استقلال در فاز دفاعی بسیار خوب عمل کرده بود و تقریبا موقعیت زیادی به تراکتورسازان نداد. حتی در آن لحظه که مهاجمان استقلال با دروازه بان تراکتورسازی صاحب موقعیت «سه به تک»شدند بازی ممکن بود کاملا روند دیگری به خود بگیرد.

مومنی همچنین در مورد دو هفته جنگ روانی علیه مهدی رحمتی در تبریز که از ورزشگاه بنیان دیزل گسترش فولاد شروع شد و تاثیر آن روزی دروازه بان استقلال گفت: الحمدالله در مورد کسی صحبت می کنیم که خودش صاحب تجربه است. کنترل حواشی در ذهن و پوست رحمتی نفوذ کرده؛ اگرچه به هر حال بازیکنان بزرگ حاشیه های بزرگی هم دارند اما معمولا باشگاه استقلال از رحمتی حمایت لازم را به عمل آورده است. به نظر من اینجا شایسته بود فدراسیون فوتبال وارد این ماجرا شود و جلوی این اتفاقات را برای آینده و برای بازیکنان دیگر بگیرد. امروز بحث رحمتی است که فردا ممکن است بحث طارمی یا بازیکن دیگری باشد. چه بهتر که این مسائل با درایت مدیریت شود نه با اقتدار.

پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا هواداران در ورزشگاه بنیان دیزل خط گرفته بودند یا خیر؟ گفت: صد درصد خط گرفته بودند وگرنه امکان ندارد هوادار بی دلیل یا حتی با دلیل علیه یک بازیکن چنین شعارهایی بدهد و بخواهند بازی ناجوانمردانه ای به راه بیاندازند. هواداران باید بپذیرند که بازیکن تراکتورسازی یا بازیکن هر تیمی که آنها حمایتش می کنند هم در شهرهای دیگر به ورزشگاه می رود و اگر رفتار بدی با بازیکنان تیم های دیگر انجام بدهند بازیکنان خودشان تاوانش را می پردازند که این موضوع اصلا خوب نیست. چقدر خوب است که آنهایی که خط می دهند این خاک ها را از روی صورت فوتبال پاک کنند و اجازه بدهند که نتایج فقط در زمین فوتبال رقم بخورد.

مومنی در مورد دیدار استقلال و الاهلی امارات گفت: امیدوارم استقلال از گروه خود صعود کند که اگر چنین شود تصور می کنم موفقیت های غیر قابل پیش بینی نصیب این تیم خواهد شد و بازیکنان می توانند در بازی های بین المللی قدرت خود را نمایش دهد.

وی در مورد اینکه دلیل افت استقلال در چهار بازی اخیر چیست؟ گفت: من بحث بار فنی ندارم. به نظرم منصوریان بار فنی خود را ثابت کرد اما شاید تفکرات فردی یک نفر در حال ضربه زدن به استقلال باشد.  امید نورافکن بازیکن بسیار خوبی است اما به نظر من از استعداد خود به درستی استفاده نمی کند. منظور من از نظر جسمانی نیست بلکه فکر می کنم او از نظر روانی و فکری تحلیل رفته است. فکر می کنم نورافکن یکی از دلایلی است که استقلال در چهار بازی اخیر افت کرده است. اگر یک نفر بد کار کند در تیم شکاف ایجاد می‌شود. فکر می کنم این بازیکن باید روی موضوع فکری و تحلیلی خود بیشتر کار کند.

کد N1683017

وبگردی