آفتاب

بهره‌مندی 17 هزار نفر جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی از تصفیه فاضلاب

بهره‌مندی 17 هزار نفر جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی از تصفیه فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از بهره‌مندی بیش از ۱۷هزار نفر جمعیت روستایی استان از تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب ...

دنیای اقتصاد – ارومیه – امیررضا علیار:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از بهره‌مندی بیش از ۱۷هزار نفر جمعیت روستایی استان از تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب خبرداد. کاظم محمدی‌اقدم با بیان اینکه اکنون سه تصفیه‌خانه فاضلاب در روستاهای ارومیه، سلماس ومهاباد در مدار فعالیت قرار دارند، اظهار کرد: این تصفیه‌خانه‏ها در مساحت ۲۳ هکتار احداث و دارای ۶۵ کیلومتر شبکه وخط انتقال فاضلاب هستند.

وی گفت: وجود این تاسیسات، شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی را در زمره شرکت‌های پیشگام صنعت آب و فاضلاب در موضوع جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب قرار داده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم گسترش تاسیسات فاضلاب در روستاهای استان، افزود: جمع‌آوری و ساماندهی فاضلاب و جلوگیری از رهاسازی آن در منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، نقش بسزایی در جلوگیری و کاهش آثار مخرب زیست‌محیطی رهاسازی فاضلاب دارد.

محمدی‌اقدم اظهار امیدواری کرد: با تصویب و تخصیص اعتبارات موردنیاز، دیگر روستاهای استان همچون روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه از تاسیسات فاضلاب بهره‌مند شده تا با استفاده از آب حاصل از آن در کشاورزی و صنایع، علاوه‌بر کمک به احیای دریاچه ارومیه، از آثار زیانبار رهاسازی خام فاضلاب نیز جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استمرار خدمات کمی و کیفی مهم‏ترین برنامه و هدف درسال‌جاری خواهد بود، گفت: تهیه و تدوین طرح‌ها و برنامه‏های مربوط به بهره‌برداری از تاسیسات آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در سال ۹۶، به تبعیت از برنامه جامع شرکت انجام شده و متعاقب اتمام قراردادهای در حال اجرا، از انتهای اردیبهشت به اجرا گذاشته خواهد شد.

کد N1682750

وبگردی