آفتاب
دادستان کل کشور در برنامه نگاه یک:

اخبار روزنامه‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند نباید تبلیغاتی باشد

اخبار روزنامه‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند نباید تبلیغاتی باشد

دادستان کل کشور گفت: تمام روزنامه هایی که دولتی هستند و یا از بودجه عمومی استفاده می‌کنند باید در چارچوب قانون به همه نامزد وقت بدهد و نمی‌توانند فقط یک نامزد را پوشش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام منتظری در برنامه نگاه یک درباره آخرین اخبار کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات گفت: کمیسیون بموجب قانون وظیفه نظارت دارد که ترکیبی از نیروهای دولتی، قضایی و مجلس است.

دادستان کل کشور بر لزوم تعیین چارچوب مشخص برای تبلیغات و نحوه استفاده از خدمات دولتی تاکید کرد و افزود: چون انتخابات ریاست جمهوری سراسری است، قانونگذار سعی داشته با هزینه کم استفاده بهتری در معرفی نامزدها انجام شود.

او با بیان اینکه خوشبختانه زمینه استفاده عادلانه و منصفانه در قانون پیش بینی شده است، اظهار کرد: کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری باید چارچوب مشخصی در استفاده از فضای صداوسیما و سایر رسانه‌های نوشتاری، گفتاری و فضای مجازی تعیین کند. در جلسه قبل چارجوب استفاده از صدا سیما مشخص شد و امرور راجع استفاده از فضای رسانه‌های مکتوب حرف زدیم.

عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برخی رسانه‌های مکتوب متعلق به دولت هستند یا از سرمایه دولتی استفاده  می‌کنند که باید در اختیار نامزدها قرار گیرند تا بصورت مساوی و برابر از آنها استفاده شود.

منتظری با بیان اینکه در جلسه امشب کمیسیون تبلیغات در مورد چگونگی استفاده از روزنامه‌های دولتی و روزنامه‌هایی که از بودجه دولتی بهره‌مند هستند، بحث شد، گفت: تمام روزنامه هایی که دولتی هستند و یا از بودجه عمومی استفاده می‌کنند باید در چارچوب قانون به همه نامزد وقت بدهد و نمی‌توانند فقط یک نامزد را پوشش دهند. اخبار بعضی کاندیدا که بیشتر گفته می شود و بیشتر در اخبار هستند باید در حد خبر باشد اما نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد. نحوه نشر خبر و نحوه تیتر نباید به گونه‌ای باشد که تبلیغ باشد. در صدا سیما هم باید فقط خبر زده شود تا از این امکانات برای تبلیغ استفاده کنند.

 

کد N1682659

وبگردی