آفتاب

پرداخت یکهزار میلیارد ریال تسهیلات به 155واحد تولیدی استان بوشهر

پرداخت یکهزار میلیارد ریال تسهیلات به 155واحد تولیدی استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- معاون توسعه و منابع انسانی استانداری بوشهرگفت:پارسال یکهزار میلیارد ریال تسهیلات ازسوی ستاد اقتصاد مقاومتی به 155واحد تولیدی و صنعتی در این استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، سعید زرین فر روز شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی برازجان افزود:پارسال افزون بر 155واحدی که از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی برای تسهیلات معرفی شدند 145 واحد تولیدی نیز مستقیم از بانکها تسهیلات دریافت کردند.
وی یادآورشد:این روند حمایتی ادامه خواهد داشت بصورتی که در سالجاری میزان تسهیلات دو برابر خواهد شد.
زرین فر ادامه داد: عمده مشکلات فراروی واحدهای تولیدی این استان سرمایه در گردش، بیمه، مالیات، آب و برق است که هماهنگی های لازم با بانکها برای پرداخت تسهیلات و حمایت از تولید کنندگان توسط دستگاه های مربوطه انجام شده است.
وی گفت: افزون بر طرح نخلستان بعنوان یک قابلیت مهم طرح اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش آبزیان و ماهی در قفس نیز از مجموع 45 درخواست فعالیت 15طرح مصوب شده و هشت طرح آن در حال راه اندازی است.
فرماندار دشتستان نیز گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دولت تلاش کرده تا با حمایت های همه جانبه بویژه با حمایت از طریق تامین منابع مالی شرکت های مستقر در شهرکهای صنعتی از طریق بانکهای عامل زمینه توسعه فعالیت و اشتغال را فراهم کند.
ارسلان زارع یادآورشد: با حمایت های انجام شده هم اینک 44واحدتولیدی با ظرفیت تولید بالا در شهرک صنعتی برازجان در حال فعالیت هستند که سه شرکت هم به تازگی مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
وی از تامین اعتبار برای تقویت زیرساخت های شهرک صنعتی برازجان در سال گذشته خبر داد و افزود: روند حمایتی از این تولیدکنندگان در سالجاری نیز به شکل جدی در دستور کار است.
معاون استاندار بوشهر به همراه فرماندار دشتستان از دو واحد تولیدی شرکت تولید شیرآلات ناصحی با ظرفیت تولید 650هزار انواع شیر در سال و شرکت تولید سیم و کابل دشتستان با ظرفیت تولید 60تن در سال و صادرات محصولات به قطر و عمان و اشتغال فعلی 30نفر بازدید و به بررسی مسائل و مشکلات آنها پرداخت.
در این بازدید مدیران این دو شرکت هرکدام 10میلیارد ریال برای رفع مشکلات مالی و اجرای طرح توسعه ای در راستای ایجاد فرصت های شغلی درخواست تسهیلات کردند.
7213/ 6045** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
کد N1682618

وبگردی