آفتاب

نماینده مجلس: برخی در لباس نقد و تخریب نظام را زیر سوال می برند

نماینده مجلس: برخی در لباس نقد و تخریب نظام را زیر سوال می برند

تربت حیدریه- ایرنا- نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نامزدها در لباس نقد و تخریب طرف مقابل، چنان به وادی افراط کشیده شده اند که نظام را زیر سئوال می برند.

به گزارش ایرنا، سعید باستانی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تربت حیدریه افزود: تمامی دولت های بعد از انقلاب به صورت نسبی خدماتی انجام داده اند و نباید تنها به دلیل آنکه دولت با گرایش فکری برخی از نامزدها همسو نیست، کل خدماتش نادیده گرفته شود.
وی با بیان اینکه تا این لحظه برنامه خاصی از سوی هیچ یک از نامزدها مشاهده نشده است، گفت: تا کنون هر چه بوده یا تخریب و یا نقد طرف مقابل بوده که امیدواریم از حالا به بعد شاهد ارایه برنامه از سوی نامزدها باشیم.
باستانی اظهار کرد: تنها با ارائه برنامه و در فضایی سالم است که مردم با شور و شوق پای صندوق های اخذ رای حاضر می شوند و با دانش و آگاهی کامل نسبت به انتخاب اصلح اقدام می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تغییر رویکرد اقتصادی در منطقه تاکید کرد و گفت: پارسال در سطح کشور 600 هزار میلیارد ریال کالا در فضای مجازی مبادله شده که هر چند در این منطقه هنوز چنین شکلی از اقتصاد پا نگرفته است، اما بدلیل وجود جوانان متخصص و علاقه مند باید در آینده نزدیک شاهد ایجاد چنین فضایی در تربت حیدریه، زاوه و مه ولات باشیم و مسئولان دستگاه های اجرایی نیز برای ایجاد چنین بستری همکاری کنند.
باستانی همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی تربت حیدریه خواست تا حداقل یک پروژه کلان ضروری و قابل اجرا تعریف و به دفتر وی ارایه کنند تا او در خصوص تامین اعتبار آن اقدام کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش از رسانه ها خواست در کنار انعکاس اخبار حوادث که با تمام اجزا به تصویر کشیده می شود، اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان را نیز به اطلاع مردم برسانند.
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز با بیان اینکه برخی مدیران در کنار مدیریت، در دانشگاه تدریس می کنند و یا فعالیت اقتصادی انجام می دهند، گفت: هیچ مدیری حق ندارد در ساعت اداری در دانشگاه تدریس کند یا با کمک امتیازات مدیریتی، به فعالیت اقتصادی بپردازد.
احمدعلی موهبتی افزود: تا امروز بیشتر هدفم معرفی خودم به مردم و مدیران این شهرستان و شناخت روی منطقه بود و لذا مشاهده تخلفات را به سکوت برگزار کردم، اما از حالا به بعد با مدیران متخلف بدون هیچ گونه چشم پوشی برخورد می کنم.
امام جمعه تربت حیدریه نیز بر حقوق متقابل مردم و مسئولان نسبت به یکدیگر تاکید کرد و گفت: مسئولان موظف هستند نسبت به تامین امنیت و رفاه شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنند.
حجت الاسلام عصمتی افزود: مردم نیز موظف هستند نسبت به پرداخت مالیات به دولت و عوارض شهرداری، مسئولان را یاری کنند تا با همین مبالغ مسئولان به توانند به تعهدات خود عمل کنند.
رئیس دادگستری تربت حیدریه نیز اظهار کرد: در حالی که در سال 94 تعداد پرونده های وارده اداری 470 فقره بود، اما با اجرای برنامه های پیشگیرانه، این رقم به 290 فقره در سال 95 کاهش یافت.
محمد ابراهیم زاده چناری افزود: اما از نگاه ما هنوز این رقم برای شهری با 150 هزار نفر جمعیت بسیار زیاد است و همکاری مردم و به خصوص مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی را می طلبد تا شاهد آمار کمتری باشیم.
وی گفت: این بدان خاطر است که بخشی از مفاد پرونده ها مربوط به نوع عملکرد یا کم کاری مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان است که در پیوند با این موضوع ما خود به طور مستقیم با مسئول دستگاه مربوطه برخورد می کنیم.
ابراهیم زاده چناری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فرا رسیدن انتخابات اظهار کرد: همه ما مکلف به اجرای قانون هستیم و دراین خصوص تمام پیش بینی های قانونی به صورت شفاف تدوین شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تربت حیدریه نیز در خصوص نتایج اجرای طرح تحول نظام سلامت در تربت حیدریه گفت: این طرح از مهمترین برنامه های سلامت کشور در چند سال اخیر است که با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و با شعار 'پرداخت کمتر از جیب مردم'، از 15 اردیبهشت سال 93 در این شهرستان به اجرا درآمده است.
سعیدرضا قنبرزاده افزود: در این راستا تاکنون ایجاد یا تقویت و تجهیز بخش های آی سی یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی اجرا شده و یا در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 هزار متر پروژه عمرانی در دست اجرا داریم، گفت: بر این اساس 12 پروژه تا پایان اردیبهشت ماه جاری با صرف 50 میلیارد ریال و 36 پروژه تا دهه فجر امسال با صرف بالغ بر 270 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.
قنبرزاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت در سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
وی همچنین گفت: این دانشگاه 162 تخت در دو بیمارستان شهرهای مه ولات و زاوه ، یکصد پزشک متخصص، 32 نفر عضو هیات علمی و 766 نفر دانشجو دارد که در 9 رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.
به گفته قنبرزاده ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی در حال حاضر به 39 دستگاه می رسد.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه تربت حیدریه نیز با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: اجرای احکام اسلامی، مبارزه با استکبار، ایجاد عزت ملی، مردم گرایی و اعتماد به مردم، با محوریت ولایت مطلقه فقیه از مهمترین اهداف و وظایف سپاه است.
سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی تصریح کرد: در تربت حیدریه 80 هزار بسیجی فعال، 700 پایگاه و واحد بسیج، 30 گردان و کانون اقشار سازمان دهی شده اند تا از اهداف و آرمان های نظام مقدس اسلامی حفظ و حراست کنند.
وی گفت: تشکیل حلقه های صالحین، پرداخت 20 میلیارد ریال وام اشتغالزایی در سال گذشته، پرداخت بالغ بر 300 میلیون ریال برای ساماندهی کوی بازرگان(محل تجمع معتادان) و رسیدگی به امور حداقل 300 خانواده شهید، جانباز و ایثارگر، بخشی از اقدامات این نهاد انقلابی است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی 29 اردیبهشت ماه در سراسر ایران اسلامی برگزار می گردد.
6121/6012خبرنگار : علیرضا حسینی مقدم *انتشاردهنده: علی شریفی
کد N1682591

وبگردی