آفتاب

آیت الله نوری همدانی: اقدام های ارزشمندی در زمینه بهداشت و درمان انجام شده است

آیت الله نوری همدانی: اقدام های ارزشمندی در زمینه بهداشت و درمان انجام شده است

قم- ایرنا- آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: اقدام های بسیار ارزشمندی در زمینه بهداشت و درمان انجام شده و مردم از این خدمات استفاده می کنند، بنابراین کار در حوزه بهداشت و درمان، ارزشمند و عبادت است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، وی روز شنبه در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با تقدیر از خدمات دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ایشان اقدام های بسیار ارزنده و قابل تقدیری را در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در روایات اهل بیت(ع) آمده است که علم طب و بهداشت هم تراز با علم فقه است و از این نظر کار شما( مدیران دانشگاه علوم پزشکی) بسیار ارزشمند است.
این مرجع تقلید خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کار، قدم ، قلم و نفس شما عبادت است چون در راستای خدمت به مردم گام برمی دارید.
آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به ضرورت نظات بر عرضه مواد غذایی تاکید کرد: اجازهد ندهیم در مراکز عرضه غذا و فروشگاه ها سودجویان به منافع خود رسیده و به مردم ضربه بزنند.

** بیمارستان یک هزار تختخوابی قم تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار گفت: با پیگیری های صورت گرفته به ویژه هماهنگی های رئیس مجلس شورای اسلامی، بیمارستان یک هزار تختخوابی قم تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
ابوالفضل ایرانی خواه افزود: بیمارستان فرقانی بعد از 20 سال بلاتکلیفی در این دوره با 350 تخت تکمیل و در اختیار همشهریان قرار گرفت.
بیمارستان 350 تختخوابی فرقانی قم، روز 29 آذرماه 95 با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید. این مرکز درمانی در 27 هزار متر مربع زیربنا و با 350 تخت در 9 طبقه احداث شده است که دارای واحدهای پشیبانی از جمله استریل مرکزی، شسشتوی البسه، آشپزخانه و موتورخانه فول ظرفیت است.
وی ادامه داد: بیمارستان های نیروگاه با 200 تخت و بیمارستان امیرالمومنین(ع) با 220 تخت نیز در نیمه اول امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی در ادامه گفت: بدون تردید خود مردم در سلامت روح و جسمشان نقش اصلی دارند و از سوی دیگر دستگاه ها و نهادهای اجرایی نیز در این زمینه باید مشارکت داشته باشند که اقدام هایی در این زمینه نیز انجام شده است.
ایرانی خواه همچنین به اقدام های صورت گرفته در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح به عنوان یک حرکت بی نظیر و انقلاب گونه برای تکریم ارباب رجوع در کاهش پرداختی ها و هزینه های کمر شکن، بسیار موثر بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: ارتقاء سلامت در جامعه، حضور پزشکان مقیم، گسترش طرح زایمان طبیعی و خدمات رسانی در این راستا به صورت رایگان، راه اندازی کلینیک های ویژه درمانی، راه اندازی پایگاه های بهداشتی و غیره از جمله مزایا و اثرات طرح تحول نظام سلامت است.
طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و تاکنون این طرح در چهار مرحله اجرا شده است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.
ایرانی خواه بیان داشت: 90 سال پیش نخستین بیمارستان قم احداث شد، از آن زمان تا قبل از این دوره هزار و 200 تخت بیمارستانی در قم دایر شد ولی در طی این مدت چهار ساله، 800 تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های استان اضافه و یا در حال اضافه شدن است.
ساخت بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی خاتم قم، 20 بهمن 1394 کلنگ زنی شد.
شهرک سلامت خاتم با زیربنای 700 هزار مترمربع، در زمینی به وسعت 100 هکتار و در جنوب غربی شهرستان قم احداث خواهد شد که شامل کاربری‌های درمانی با احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی خاتم، کاربری آموزش عالی با تاسیس دانشگاه علوم پزشکی و ظرفیت پذیرش سالانه سه هزار دانشجو و همچنین کاربری اقامتی و تفریحی با احداث هتل و ارایه خدمات گردشگری، سلامت و اسکان کادر درمانی و آموزشی است.
فرآیند ساخت این بیمارستان در حال انجام است.
7401 / 1175 تنظیم کننده: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1682578

وبگردی