آفتاب

کاربران خبرآنلاین نظر دادند: مناظره‌ها زنده نباشد رای نمی‌دهیم/کنایه به رویکرد انتخاباتی رسانه ملی

کاربران خبرآنلاین نظر دادند: مناظره‌ها زنده نباشد رای نمی‌دهیم/کنایه به رویکرد انتخاباتی رسانه ملی

در بین نظرهای ثبت شده، بیشتر افراد موافق پخش مناظره زنده بودند و عده ای بیان کرده بودند که مناظره زنده و غیرزنده برایشان تفاوتی نخواهد داشت و البته عده‌ای هم به کل قید رای دادن را زده و گفته بودند اگر مناظره‌ها زنده پخش نشود رای نخواهند داد.

به گزارش خبرآنلاین، هنوز تکلیف مناظره‌های زنده تلویزیونی میان کاندیداهای ریاست جمهوری مشخص نشده است. دو روز پیش بود که  کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات در مصوبه‎ای با پخش زنده مناظره‌های نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کرد و این موضوع بلافاصله با مخالفت رئیس جمهور مواجه شد و از کمیسیون مذکور خواست تا در مصوبه خود تجدید نظر کنند. 

علاوه بر رییس جمهور دیگر نامزدهای این انتخابات چون قالیباف، مصطفی میرسلیم و ابراهیم رئیسی هم در این خصوص موضع گرفته و خواستار پخش مناظره‎ها به صورت زنده شدند.

در همین راستا خبرآنلاین در یک نظرخواهی از کاربران خود درخواست کرد تا نظرشان را درباره جذابیت مناظره زنده نسبت به مناظره ضبط شده  مطرح کند. {اینجا}  [span]

از بین کامنت هایی که توسط کاربران محترم خبرآنلاین درج شده بود، بیشتر افراد موافق پخش مناظره زنده بودند و عده ای بیان کرده بودند که مناظره زنده و غیرزنده برایشان تفاوتی نخواهد داشت و البته عده ای هم به کل قید رای دادن را زده و گفته بودند اگر مناظره ها زنده پخش نشود رای نخواهند داد.

آنچنان که مازیار که موافق پخش زنده مناظره ها است می گوید: «در این نظرخواهی  مثلا تو مناظره معروف سال 92 بعد از اینکه قالیباف در مورد عملکرد روحانی در حادثه کوی دانشگاه حرف زد روحانی پاسخ داد که من اون جمله رو در رد حرف شما که گفته بودی گاز انبری دانشجوهارو قیچی کنیم زدم....امسال راحت میتونن قسمت اول نظر قالیباف رو راحت پخش کنن پاسخ مستدل طرف مقابلش رو سلیقه ای حذف کنن.....جذابیتش فقط برا کاندیدایی هست که صدا و سیما حرفا رو به نفع اون منوتاژ میکنه»

رضا که یکی دیگر از موافقان پخش زنده است هم گفته که به تلویزیون میلی بی بصیرت اعتمادی نیست . حتی یک درصد! کاربر دیگری هم به رسانه ملی کنایه زده و نوشته است«صدا سیما عاشق خبر و برش دادن حرف هاست مثل چندروز پیش که حرفهای وزیر ارتباطات توی 20:30 کاملا کات شده بود. اینجا هم به ضرر نامزدهاس بخصوص روحانیه»

احسان هم در این باره پیشنهادی برای کاندیداها برای پخش کردن مناظره های تلویزیونی دارد: « به نظرم حالا که همه ی نامزدهای محترم و مردم و بصورت صریح خود رئیس سازمان صدا و سیما مخالف برنامه ی ضبطی هستن، نامزدها طی نامه ای هماهنگ از ستاد تبلیغات بخوان که زنده پخش بشه.»

 «بی نام» دیگری، اصولگرایان را مخالف پخش زنده مناظره ها دانسته بود چون به نظر او آنها میدانند روحانی و جهانگیری این بار دیگر در افشای فساد و خرابکاری‌های آنها با کسی تعارف ندارند.

فرد دیگری که موافق پخش مناظره زنده است در این نظر خواهی گفته: «مناظره به زنده بودنش است زیرا اینطور است که مرد سیاست خودش را نشان خواهد داد و در اینجا دیگر خبری از مشاور و اتاق فکر خبری نیست و هر کسی که تسلط داشته باشد و مرد بحران است به خوبی خود را نشان خواهد داد البته سود دیگر ان جذابیت برنامه و کمک به رسانه ملی در تبلیغات قبل از مناظره بر می گردد.»

محمد  هم نوشته که با این وضع شاید رأی ندهد.

اما افرادی دیگری هم بودند که برایشان زنده بودن یا نبودن مناظره های تلویزیونی فرقی نداشت. «بی نام» در این باره نوشته است:  «به نظرم زنده و غیر زنده بودنش دیگه فرقی نداره . اینا فکر نمیکردن احمدی نژاد رد صلاحیت بشه»

یا فرد دیگری در کامنتی نوشته است: «یه روزی تموم این کاندیدا ها تبدیل به تکه ای گوشت بی جون خواهند شد که باید به دل خاک برن.....مث همه رفتگان....پس زیاد به این مناظره ها دل نبندید و فقط به دنبال شاد کردن دلی شکسته باشید...این دنیای بی ارزش یه روزی واسه همه تموم میشه...»

یک «بی نام» دیگر هم در این باره نوشته است: «زنده و مرده اش یکیه»

دیگر کاربر خبرآنلاین درباره دلیل چنین تصمیمی نوشته است«برید مناظره 92 ببینید .حرفای روحانی به قالیباف و جلیلی .به جوابتون میرسید.»

یک کاربر دیگر هم می گوید« مناظره زنده یعنی اینکه مردم همه حرفها رو مستقیم بدون سانسور بشنوند و بعد انتخاب کنند ولی اگر مناظره ضبط شده باشد یعنی اینکه به مردم و نامزدها اعتماد ندارند و توهین به مردم و نامزدها هست . به همین دلیل در صورت مناظره ضبط شده باید نامزدهای جناح اصلاح طلب در مناظره شرکت نکنند . باتوجه به اتفاقات شورای نگهبان که بدون هیچ ملاکی یک سری رو انتخاب می کنه و یک سری دیگه رو رد می کنه و هیچ ملاکی وجود نداره و هیچ روشی وجود نداره و توجه ای به افکار مردم نداره که اون نامزدها نمایندگی می کنند و همچنین این مناظره ضبط شده ، شرایط رو در آینده به هیچ وجه مطلوب نمی بینم .»

 

29219

 

 

کد N1682502

وبگردی