آفتاب

معرفی گروهی از کارگران کروز به بیمه بیکاری

معرفی گروهی از کارگران کروز به بیمه بیکاری

از قرار معلوم به دنبال حادثه آتش‌سوزی اخیر کارخانه قطعه سازی کروز، شماری از کارگران این واحد صنعتی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از قرار معلوم به دنبال حادثه آتش‌سوزی اخیر کارخانه قطعه سازی کروز، شماری از کارگران این واحد صنعتی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

در همین رابطه «محمد رضا فرزعلیان» رئیس کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران به ایلنا می‌گوید این گروه از کارگران تا پیش از حادثه‌ آتش‌سوزی که در تاریخ ۲۴ فرودین اتفاق افتاد در سایت شماره ۱مشغول کار بودند که پس از این حادثه از سوی کارفرما برای دریافت مقرری بیکاری به اداره کار جنوب غرب معرفی شده‌اند.

فرزعلیان با بیان اینکه مدیران کارخانه در جلسه‌ای که بعد از این حادثه به منظور بررسی مشکلات این کارخانه تشکیل شده بود، اعلام کرد: در نتیجه این حادثه آتش‌سوزی سایت شماره ۱ دچار آسیب شده است که راه اندازی دوباره و بازگشایی آن حدود ۲ ماه زمان نیاز دارد.

وی بابیان اینکه در این قسمت از کارخانه دست‌کم ۲ هزار نفر در قالب سه شیفت کاری مشغول فعالیت بودند، افزود: از قرار معلوم مدیریت کروز در مقام کارفرما شماری از این کارگران را به صورت موقت در سایت‌های ۲ و ۳ کارخانه مشغول کار کرده است و تنها عده‌ای از آنها برای مقرری بیمه بیکاری معرفی شده اند.

در عین حال «حاتم شاکرمی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز در خصوص وضعیت پیش آمده برای کارگران کروز به ایلنا هم می‌گوید تنها تعداد معدودی از کارگران این کارخانه به صورت موقت بیکار و برای دریافت مقرری بیکاری به اداره کار جنوب غرب تهران مراجعه کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول وزارت کار پس از برطرف شدن این مشکل تمامی این کارگران مقرری بگیر به کار سابق خود باز خواهند گشت.

کد N1682476

وبگردی