آفتاب

فدراسیون کوهنوردی به سرمایه گذاری بر روی نوجوانان و جوانان توجه جدی دارد

فدراسیون کوهنوردی به سرمایه گذاری بر روی نوجوانان و جوانان توجه جدی دارد

زنجان - ایرنا - رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گفت: این فدراسیون به استعدادیابی، استعدادپروری و سرمایه گذاری بر روی نوجوانان و جوانان توجه جدی دارد.

رضا زارعی روز شنبه در مجمع عمومی و عادی سالانه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، توجه هرچه بیشتر به زیرساخت ها و پشتوانه سازی در این رشته ورزشی را لازم و ضروری خواند و افزود: فعالیت، آموزش و تربیت ورزشکار به صورت گلخانه ای، رویکردی غلط است و باید با پشتوانه سازی به فکر جایگزین بود.
وی هزینه های فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی را بالا دانست و اظهار کرد: بودجه دریافتی این فدراسیون در سال 95 مبلغ هفت میلیارد و 800 میلیون ریال بود درحالیکه تعدد مسابقات و آمار بالای ورزشکاران نیازمند اعتبارات تخصیصی بیشتری است.
زارعی با بیان اینکه باید بعد همگانی و قهرمانی در این رشته ورزشی پرطرفدار مود توجه قرار گیرد، افزود: در بعد قهرمانی، تمرکز اصلی و بیشتر فدراسیون بر روی نونهالان، نوجوانان و جوانان است و کسب 20 نشان در مسابقات آسیایی از سوی ایران از دستاوردهای این مهم است.
وی با بیان اینکه امسال ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران با تمام توان در رقابت های برون مرزی حضور خواهد داشت، اظهار کرد: ایران، میزبانی بیست و پنجمین دوره رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی آسیا در سال 2017 در تهران را عهده دار خواهد بود و امید است تا سهم بیشتری را برای مسابقات المپیک به دست آوریم.
رئیس فدراسیون ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گفت: راهیابی سنگنوردی به المپیک، مقدمه ای خوب و مناسب در شناساندن این رشته ورزشی مهیج است و اکنون نیز در آستانه ورود یخ نوردی و کوهنوردی با اسکی به المپیک هستیم.
زارعی به نصب دیواره های سنگنوردی مصنوعی در سالن ها اشاره کرد و افزود: مجوز ساخت و نصب دیواره های سنگنوردی مصنوعی به سالن های چند منظوره ورزشی داده نمی شود و این رویکرد فقط مختص سالن های اختصاصی است و برای نصب این دیواره ها، پتانسیل استان ها و شهرستان ها سنجیده می شود.
وی تصریح کرد: فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران به دوره های آموزش مربیگری نیز توجه جدی دارد و در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نمی کند و این فدراسیون در مقایسه با سایر فدراسیون ها به لحاظ فعالیت و جلب و جذب ورزشکاران بیمه شده از رتبه قابل قبولی برخوردار است.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران به موفقیت های این رشته ورزشی زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان در این رشته ورزشی در ردیف استان های برتر قرار دارد و ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی این استان همواره زبانزد است و جزو هیات های شاخص می باشد.
زارعی افزود: زنجان همواره جزو 10 استان برتر می باشد و در رقابت های برون مرزی خوب و توانمند ظاهر و با کسب نشان های مختلف برای ایران فخرآفرین شده است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
کد N1682404

وبگردی