آفتاب

مسابقه ملی دانش مغز برگزار شد

مسابقه ملی دانش مغز برگزار شد

تهران-ایرنا-مرحله دوم مسابقه ملی دانش مغز به همت انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ریاست جمهوری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این مسابقه 31 دانش آموز برگزیده مرحله اول مسابقه؛ در دو مرحله تئوری و شفاهی به رقابت پرداختند و نفرات اول تا سوم مشخص شدند که از این نفرات به هنگام برگزاری همایش علوم شناختی تقدیر خواهد شد و نفر اول این مسابقه تابستان امسال، برای رقابت در مسابقه جهانی Brain Beeبه آمریکا اعزام می شود.
مسابقه دانش‌آموزی دانش مغز (Brain Bee)با هدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری علوم مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده ‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هر ساله در سطح دنیا برگزار می‌شود.
این مسابقات در بیش از 150 نقطه و 30 کشور دنیا برگزار می شود. برگزیدگان مسابقات هر کشور، هر سال در یک نقطه از دنیا گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. به این ترتیب بیش از30 هزار دانش‌ آموز از سراسر دنیا هر سال به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و اخبار این مسابقات در سرتاسر دنیا به طور گسترده پخش می شود.
علمی**1023**1440
تنظیم کننده:ابوالقاسم تیموری** انتشار: گلشن
کد N1682361

وبگردی