آفتاب

امیدوارم لایحه اصلاح قانون کار پیش از هفته کارگر در دولت تصویب شود

امیدوارم لایحه اصلاح قانون کار پیش از هفته کارگر در دولت تصویب شود

دبیرکل خانه کارگر ابراز امیدواری کرد لایحه اصلاح قانون کار پیش از هفته کارگر در دولت تصویب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در نشست خبری که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد،  ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک هفته کارگر ابراز امیدواری کرد برنامه‌های هفته کارگر در سال جاری به بهترین شکل اجرا شود و گفت: از همه دست‌اندرکاران از شهرداری تا وزارت کشور تا وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی و همه کسانی که دعوت کردیم، فارغ از این‌که آمدند یا نیامدند تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم این فرصت، موقعیتی باشد که در  اول ماه "می" پرچم هشت ساعت کار را برافراشند.

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: علت نام‌گذاری این روز به نام روز کارگر همین مسئله است و ما هم آماده‌ایم هرجا برای بازگویی و بازخوانی حقوق کارگران تلاشی شود، حمایت کنیم.

محجوب در پاسخ به سوالی درباره بررسی اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی دولت، گفت: امیدواریم حاصل این بررسی همچون آن‌چه در کمیسیون اجتماعی مجلس شاهد بودیم، باشد. البته آقای ربیعی و دیگر دوستان در دولت در جهت اعاده این حق کارگران تلاش کردند و امیدواریم این قانون پیش از پایان هفته کارگر در دولت نیز به تصویب برسد.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: مساله دیگر مساله صیانت از امنیت و جان کارگران و بهداشت است. حادثه‌ای که برای آتش‌نشانان در پلاسکو پیش آمد، قابل فراموشی نیست. آن‌ها جان دادند تا عده‌ای فدا نشوند. نباید به این مسئله بی‌توجهی کرد. امیدواریم توجه به امنیت کارگران به حدی برسد که هرگز شاهد این مسائل نباشیم.

او با اشاره به آمار بالای آسیب‌دیدگان در حوادث کارگران ساختمانی ابراز امیدواری کرد که در این زمینه به وضعیت مطلوب برسیم.

ادامه دارد

کد N1682305

وبگردی