آفتاب

مرکز رشد و نوآوری تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور افتتاح شد

مرکز رشد و نوآوری تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور افتتاح شد

تهران- ایرنا- در راستای اجرایی شدن سیاست های کلان نظام سلامت و تحقق آن در سال اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال، مرکز رشد و نوآوری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور افتتاح شد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، این مرکز مقارن با دومین روز هفته سلامت و در مراسم بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور به بهره برداری رسید.
رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در مراسم افتتاح این مرکز گفت: مرکز رشد و نوآوری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت به منظور فراهم کردن زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان در صنایع غذایی کشور و حمایت فناورانه از ایده های نوآورانه در زمینه تولید غذای سالم راه اندازی شده است.
هدایت حسینی افزود: در حال حاضر تعداد 12 شرکت مرتبط با فعالیت های صنایع غذایی و یک مرکز حمایت از ایده های فناورانه دانشجویان تحت عنوان شتاب دهنده دانشجویی جهت فراهم آوردن امکانات لازم برای فعایت های نوآورانه و دانش بنیان و مرتبط با علم روز و صنایع غذایی و به منظور همکاری بیشتر بین صنعت و دانشگاه در توسعه تولید محصولات غذایی سلامت محور در مرکز رشد و نوآوری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور مستقر شده اند.
وی ادامه داد: با توجه به مجاورت این مرکز رشد و نوآوری با مجتمع پایلوت پلنت تولید آزمایشی و همچنین آزمایشگاه های مجهز کنترل کیفی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی امکان اجرایی شدن تولید محصولات دانش بنیان و کنترل کیفیت محصولات سلامت محور از مرحله طراحی علمی و فنی تا تولید و کنترل کیفیت آن در راستای حمایت از تولید و توسعه اشتغال در صنایع غذایی فراهم شده است.
علمی**1293 خبرنگار: محمد طاهری
کد N1682215

وبگردی