آفتاب

کاندیداها و طرفدارانشان باید حافظ قانون باشند

کاندیداها و طرفدارانشان باید حافظ قانون باشند

وزیر کشور گفت: کاندیداها و طرفدارانشان باید حافظ قانون باشند تا انتخاباتی مبتنی بر قانون و سلامت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور؛ بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با اشاره به ثبات و امنیت کشور به رغم وضعیت امنیت در کشورهای منطقه گفت: موضع کشور در عرصه بین‌المللی به دلیل امنیت موجود و به رغم حملات تروریستی متعددی که در منطقه شاهد آن هستیم، در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

وی افزود: وضعیت جغرافیایی منطقه و رعب و حشتی که سایه تروریست بر منطقه انداخته است، صدور انقلاب اسلامی را با مشکل مواجه کرده است اما ما تلاش داریم با حفظ استقلال کشورهایی که در حال جنگ با تروریست هستند به آنها کمک کنیم و حضور بهتری داشته باشیم.

رحمانی فضلی گفت: در حوزه داخلی دشمنان تلاش دارند که در شرایط امنیتی ما دخالت کنند اما به رغم میل آنها وضعیت امنیت کشور بسیار مناسب است به گونه‌ای که هم دوستان و هم دشمنان کشور به این واقعیات اعتراف دارند که ایران امن‌ترین کشور منطقه است و توانسته وضعیت خود را از نظر اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و ... باثبات نگه دارند.

وزیر کشور گفت: همه دشمنان منطقه‌ای ما در حال حاضر دچار مشکلات امنیتی هستند و به دلیل ثباتی که در کشور وجود دارد مرتجعین ادعا می‌کنند که ایران حامی تروریست است چرا که تاکنون در ایران حتی یک انفجار هم صورت نگرفته است.

وی افزود: البته گروه‌های تروریستی در مناطق شرقی و غربی کشور قصد انجام عملیات انتحاری را داشتند که با تلاش های نیروهای انتظامی مانع اقدامات تروریستی آنها شده‌ایم و توانسته‌ایم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی با اشاره به نام اقتصاد مقاومتی در سال 95 گفت: مقام معظم رهبری در اقدام و عمل در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی بسیار تاکید دارند و به همین دلیل در سال 95 دولت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشکیل داد و برای تحقق اهداف رسیدن به اقتصاد مقاومتی تلاش‌های بی‌شائبه‌ای در زمینه اقتصادی لازم است.

وی افزود: بیش از 12 هزار واحد نیمه فعال و نیمه تعطیل فعال شده‌اند و با حمایت‌های دولت و مردم توانستیم گام‌های بلندی برداریم اما همچنان با افق‌ها فاصله داریم زیرا ما دچار یک عقب‌افتادگی تاریخی هستیم.

وی افزود: نظام نیازمند تغییرات جدی در برنامه‌ریزی‌ها، نظام بودجه‌، مالیات و بانک‌ها است.

رحمانی فضلی گفت: ‌در عرصه سیاسی همه خوش درخشیدند و هیچ گونه بحران، انشقاق و تفرقه‌ای نداشتیم در اواخر سال 94 دو انتخابات مجلس و خبرگان را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشتیم و همه جریانات سیاسی آماده انتخابات 96 شدند، انتخاباتی که باید توام باانسجام، آرامش و وحدت باشد.

وی افزود: مردم نگاه عقلائی و منطقی به انتخابات دارند و همین نگاه آنها هم باید باعث شود که مسئولان با پختگی لازم به انتخابات نزدیک شوند.

وی تاکید کرد: انتخابات باید در امنیت کامل باشد و امنیت اصل و پایه است.

وی گفت: با هر عنصر داخلی و خارجی که بخواهد به امنیت انتخابات خدشه وارد کند برخورد می‌کنیم و این اولویت اصلی و مهم ماست.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی باید به حوزه امنیت انتخابات بپردازد، البته ستاد نیروی انتظامی از ماه‌ها قبل برنامه خود را برای انتخابات در اختیار وزارت کشور قرار داده و در دبیرخانه شورای عالی امنیت بررسی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: انتخابات شیوه، راه و وسیله انتقال قدرت است و در راس همه اقدامات ما در بحث انتخابات تقویت دین خداست.

رحمانی فضلی گفت: کارآمدی نظام بسیار مهم است و سازوکاری به نام مردمسالاری دینی را بر همین اساس پایه‌گذاری کرده‌ایم نظام مقدس جمهوری اسلامی به ما توفیق مشارکت در سرنوشت‌مان را داده، ولی دفاع از ولی فقیه، دین و وطن ما در اولویت قرار دارد.

وی تاکید کرد: ما در راستای منویات مقام معظم رهبری سربازی خواهیم کرد و مشارکت حداکثری مردم را برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی لازم و ضروری می‌دانیم هر چه به مردم نشاط دهیم و مشارکت مردم را زیاد کنیم انقلاب بیمه می‌شود. نیروی انتظامی نیز باید به عنوان نیروی حاکمیتی با مردم صادق باشد.

رحمانی فضلی گفت: مساله بعد اجرای قانون است مر قانون باید بر اساس دستورات مقام معظم رهبری اجرا شود و همه دستگاه‌ها، کاندیداها و طرفدارانشان باید حافظ قانون باشند تا انتخاباتی مبتنی بر قانون و سلامت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: حادثه 88 خسارات‌ها و هزینه‌های بین المللی و ملی زیادی برای کشور ایجاد کرد و کدورت‌ها و زخم‌هایی به وجود آورد که هنوز بهبود نیافته است. قانون ملاک سلامت و رفتار صحیح همه دستگاه‌ها در انتخابات باشد.

رحمانی فضلی از آمادگی کامل نیروهای انتظامی در مراسم اربعین و روز چهارشنبه سوری تشکر کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها از روند کار نیروی انتظامی اعلام رضایت کرده است و همیشه در زمینه خدمت‌رسانی به مردم نیروی انتظامی خوش می‌درخشد.

وزیر کشور همچنین بر رفتار بهتر با مردم در مواردی چون انتقال خودرو به پارکینگ‌ تاکید کرد.

وی سپس از نیروی انتظامی خواست به بحث پلیس نامحسوس و دوربین‌های نظارتی و کنترلی طرح و ترافیک بیشتر نظارت داشته و آنها را در سیستم پلیس راهنمایی و رانندگی ارجحیت بدهد، زیرا با فرهنگ جامعه اسلامی که مبتنی بر عدم برخورد سلبی و خشونت آمیز است، بیشتر مطابقت دارد.

 

 

 

 

 

 

کد N1682192

وبگردی