آفتاب

عبدالله ناصری: جهانگیری به نفع روحانی کنار می‌رود/ از رئیسی برای توزیع آرد و گندم تشکر می‌کنم

عبدالله ناصری: جهانگیری به نفع روحانی کنار می‌رود/ از رئیسی برای توزیع آرد و گندم تشکر می‌کنم

ایلنا نوشت: یک عضو شورای مشورتی اصلاح‎طلبان معتقد است به دو دلیل قالیباف رای لازم را نخواهد آورد؛ نخست اینکه ارکان اصلی حاکمیت نمی‌خواهند یک شخصیت نظامی کشور را اداره کند و دوم اینکه عملکرد او در شهرداری مخصوصاً در جریان پلاسکو به نماد جان سوز برای مردم وناکارآمدی مدیریتی برای وی تبدیل شده است.

عبدالله ناصری می‌گوید در شرایط فعلی باید از روحانی حمایت کرد و معتقد است که جهانگیری تا قبل از رای‌گیری به نفع روحانی کنار خواهد رفت. او تغییرات در رئیسی را مثبت ارزیابی می کند اما حضورش را در انتخابات جدی نمی داند. این عضو بنیاد باران حضور قالیباف برای سومین بار را ناشی از روحیه جاه‌طلبی او می‌داند.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

**علی رغم مشکلاتی که وجود دارد بیشترین آرا در سبد روحانی ریخته خواهد شد.

** دکتر جهانگیری دلیل خود را از ثبت نام در انتخابات اعلام کرد پس بنابراین به شخصه نمی تواند جریان ساز باشد و نگرانی هایی که از سوی برخی از دوستان ابراز می شود بی مورد است، او معاون اول رئیس جمهور است و تاکنون هم ستاد مستقلی را شکل نداده است به نظر می رسد در میدان تا زمان انتخابات حضور خواهد داشت و بعد از آن به نفع روحانی انصراف می دهد.

**احمدی نژاد دارای شخصیت خود شیفته است که خود باوری کاذب دارد. به دلیل همین امر است که می خواهد به هر طریقی که شده در تاریخ و جامعه ایران ماندگار شود او انتخابات را فرصتی مناسب برای تحقق این ایده می‌دانست. اما  راه و میدان  بر آن بسته شد . وقتی این قطعات را کنار هم می‌گذاریم به جریانات مشکوکی می‌رسیم این احتمالات را  نامه مشایی به آقای خاتمی تقویت می کندکه این جریان به دنبال خلق یک پدیده اجتماعی و دقیقاً به معنای کلمه بحران بوده و هستند، که حکومت این معنا را فهم کرده و مدیریت کرد.

**احمدی‌نژاد و یارانش درصدد شکل‌گیری بحران در دوران انتخابات هستند، که این به نفع کشور در شرایط فعلی نیست. می‌توان گفت آنها می‌خواستند فضا را امنیتی کنند که هزینه‌اش را بیشتر طرفداران دولت و اصلاح‌طلبان می‌دادند.آن هم در شرایطی که کشور بیش از هر زمان به امنیت و آرامش نیاز دارد و باید مردم را آماده کنیم تا با انگیزه به پای صندوق‌های رای بیایند. نمی‌توان کتمان کرد که بخشی از جامعه هوادار وی هستند اما قسمت عظیمی از مردم با چشم خود بلاهایی که بر اثر مدیریت ناکافی وی بر سر کشور آمد را دیدند.

**تردید ندارم حضور شخصی مانند ابراهیم رئیسی در میدان انتخابات بیشتر روانی و برای منصرف کردن حضور روحانی در میدان انتخابات است، که دوستان اصلاح طلب این جریان را جدی گرفته‌اند، موقعیت و جایگاهی که رئیسی  در آستان قدس پیدا کرده بسیار مهم‌تر از نامزدی در انتخابات است.

**به دوستان اصلاح‌طلب و اصولگرا توصیه می کنیم دچار توهم توطئه نشوند. اینکه آقای رئیسی تصمیم گرفته در دهه پنجم حیات سیاسی خودش تغییری ایجاد کند و شخصیت جدیدی بسازد باید از او استقبال بکنیم. نامزدی رئیسی در واقع بازی است که رسانه‌های رقیب دولت به راه انداخته اند اما این را نمی دانند در حال حاضر اختیارات وی کمتر از ریاست جمهوری نیست.

**درست است عده‌ای این روزها  مناظره سید و شیخ سال۷۶ را مطرح می‌کنند؛ یعنی آقای ناطق نوری و آقای خاتمی اما یک نکته را باید در نظر گرفت که شاید این‌بار موضوع بر عکس شود یعنی آدمی در راس امور مجریه قرار بگیرد که هیچ‌گونه سمتی در این در این قوه تاکنون نداشته است. من به شخصه از توزیع آرد و گندم در استان‌های جنوبی تشکر می کنم زیرا دولت در شرایطی قرار دارد که تمام کیسه‌هایش خالی شده. امروز می‌بینیم که پرداخت یارانه‌ها، حقوق بازنشستگان و کارمندان، مشکل جدی برای دولت به وجود آورده و معتقدم تنها راه نجات کمک سازمان‌هایی مانند آستان قدس و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

2727

 

 

 

کد N1682164

وبگردی