آفتاب

جزئیات دیدار نماینده ویژه «پوتین» با حجت‌الاسلام رئیسی/ هدیه مینیخانوف به رئیسی

جزئیات دیدار نماینده ویژه «پوتین» با حجت‌الاسلام رئیسی/ هدیه مینیخانوف به رئیسی

«رستم مینیخانوف» رئیس ‌جمهوری تاتارستان و نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه، با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

رئیسی در این دیدار، با بیان اینکه رابطه جمهوری اسلامی ایران و مردم تاتارستان تنها منحصر به جغرافیا نیست، گفت: این رابطه ریشه در باورهای مشترک اسلامی دارد و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این روابط عمیق تر شده است. 
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی یک مرکز فرهنگی بزرگ در جهان اسلام است، افزود: سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی(ع) می‌تواند ارتباط بخش‌های فرهنگی ما و تاتارستان را برقرارکند. وی با تأکید بر اینکه اساس اقتصاد آستان قدس رضوی بر نذورات و وقف مردم استوار است، گفت: امروز در پرتو امام رضا (ع) مشکل بسیاری از محرومین و فقرا با نذورات مردم حل می‌شود. تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اظهارکرد: بدون تردید اراده رهبر معظم انقلاب و همه بخش‌های کشور گسترش روابط با جمهوری روسیه است و امیدواریم این روابط دوستانه گسترش بیشتری پیدا کند. امروز سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با همسایگان و کشورهای منطقه بویژه روسیه و تاتارستان است.
نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور ادیان مذهبی نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور خود و هیأت همراه در آستان مقدس امام رضا(ع) اظهارکرد: ما امیدواریم با کمک دین اسلام جوان‌های خود را به گونه ای تربیت کنیم که تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار نگیرند چرا که متاسفانه امروز جوانان و نوجوانان از فرهنگ و نمادهای غربی تاثیر می گیرند. 
در پایان این دیدار نماینده پوتین یک جلد قرآن کریم به همراه قالیچه چرمین از آثار صنایع دستی این جمهوری خود مختار را به رئیسی اهدا کرد.  رئیسی نیز نسخه نفیس چاپی از قرآن دستنویس، مشهور به قرآن بایسنقر را به رئیس جمهوری تاتارستان تقدیم کرد.نماینده ویژه «پوتین» با حجت‌الاسلام رئیسی دیدار کرد
«رستم مینیخانوف» رئیس ‌جمهوری تاتارستان و نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه، با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌‌وگو کرد. به گزارش تسنیم، رئیسی در این دیدار، با بیان اینکه رابطه جمهوری اسلامی ایران و مردم تاتارستان تنها منحصر به جغرافیا نیست، گفت: این رابطه ریشه در باورهای مشترک اسلامی دارد و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این روابط عمیق تر شده است. تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی یک مرکز فرهنگی بزرگ در جهان اسلام است، افزود: سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی(ع) می‌تواند ارتباط بخش‌های فرهنگی ما و تاتارستان را برقرارکند. وی با تأکید بر اینکه اساس اقتصاد آستان قدس رضوی بر نذورات و وقف مردم استوار است، گفت: امروز در پرتو امام رضا (ع) مشکل بسیاری از محرومین و فقرا با نذورات مردم حل می‌شود. تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اظهارکرد: بدون تردید اراده رهبر معظم انقلاب و همه بخش‌های کشور گسترش روابط با جمهوری روسیه است و امیدواریم این روابط دوستانه گسترش بیشتری پیدا کند. امروز سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با همسایگان و کشورهای منطقه بویژه روسیه و تاتارستان است.
نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور ادیان مذهبی نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور خود و هیأت همراه در آستان مقدس امام رضا(ع) اظهارکرد: ما امیدواریم با کمک دین اسلام جوان‌های خود را به گونه ای تربیت کنیم که تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار نگیرند چرا که متاسفانه امروز جوانان و نوجوانان از فرهنگ و نمادهای غربی تاثیر می گیرند. در پایان این دیدار نماینده پوتین یک جلد قرآن کریم به همراه قالیچه چرمین از آثار صنایع دستی این جمهوری خود مختار را به رئیسی اهدا کرد.  رئیسی نیز نسخه نفیس چاپی از قرآن دستنویس، مشهور به قرآن بایسنقر را به رئیس جمهوری تاتارستان تقدیم کرد.

تسنیم
کد N1682065

وبگردی