آفتاب
دبیر ستاد کانون های فرهنگی مساجد کشور خبرداد؛

فعالیت افزون بر 2 میلیون جوان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور

فعالیت افزون بر 2 میلیون جوان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور

انزلی - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد از فعالیت افزون بر 2 میلیون جوان در این کانون ها در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی عصر جمعه در نشست مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بندرانزلی اظهار کرد: با توجه به وجود 72 هزار مسجد در کشور ، 23 هزار کانون فرهنگی و هنری در این مساجد و در سطح کشور فعالیت دارند.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در تلاشیم تا پایان سال 96 ، پنج هزار مسجد در کشور نیز دارای کانون فرهنگی و هنری شوند.
حجت السلام و المسلمین ارباب سلیمانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عنوان و تصریح کرد: براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، نخستین کانون فرهنگی و هنری مساجد ، 25 سال قبل با هدف تربیت نیروهای انقلابی در کنار مساجد شکل گرفت.
وی مهمترین ویژگی های کانون فرهنگی و هنری مساجد را تربیت جوانان و جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها در جامعه عنوان و اظهار کرد: بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف شده که تا پایان برنامه ششم توسعه ، تمامی مساجد شهری و روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت، دارای کانون فرهنگی و هنری شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا نشست سه روزه مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با موضوع برنامه ریزی برای تحقق شعار اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال از عصر امروز (جمعه) با حضور 60 تن از اعضای کانون های فرهنگی مساجد کشور در بندرانزلی آغاز شده و تا عصر یکشنبه آینده ادامه دارد.
انزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7471/2007
کد N1681894

وبگردی