آفتاب
امام جمعه موقت زاهدان:

همه باید از شواری نگهبان در تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری تمکین کنند

همه باید از شواری نگهبان در تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری تمکین کنند

زاهدان - ایرنا - امام جمعه موقت زاهدان گفت: قانون وظیفه تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری را به شورای نگهبان محول کرده است و همه باید از نظر این شورای تمکین کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: شورای نگهبان بدون غرض صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری را تایید می کند و حرف آخر را در این رابطه می زند.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات ترکیه برای تغییر قانون اساسی افزود: براساس قانون اساسی جدید رئیس جمهوری این کشور از این پس اختیارات بیشتری پیدا می کند.
وی با اشاره به رویارویی آمریکا با کره شمالی بیان کرد: ترامپ با قدرت نمایی می خواهد در منطقه آتشی به پا کند که اگر این آتش شعله ور شود قطعا دامن آمریکا را خواهد گرفت.
وی با اشاره به سالروز حادثه طبس در اردیبهشت 59 افزود: خداوند به همان طوفانی که در جنگ احزاب و خندق مسلمانان را پیروز کرد ماموریت داد تا آمریکایی ها را در صحرای طبس شکست دهند.
امام جمعه موقت زاهدان گفت: شکست در حادثه طبس آنقدر برای آمریکا سنگین تمام شد که هنوز حمله به ایران را در سر می پروراند اما هیچگاه جرات چنین کاری را پیدا نکرده است.
حجت الاسلام راهداری با اشاره به سالروز تاسیس سپاه از سوی امام راحل(ره) گفت: تاسیس سپاه برکات زیادی را برای کشور در بر داشته است به طوری که اجرای بسیاری از طرح های عمرانی از جمله ساخت راه آهن، مبارزه با ریزگردها، تولید موشک های مختلف، تولید هواپیماهای بدون سرنشین و مدرن و صدها تولیدات دیگر توسط این ارگان انقلابی انجام شده است.
امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه پرداخت خمس یکی از واجبات دینی برای مسلمانان است گفت: پرداخت خمس برکات زیادی از جمله فرزند صالح، تقویت دین، نشانه وفای به عهد با خداوند، کمک به پاک شدن اموال، گوارا بودن درآمد پس از پرداخت خمس، کفاره گناهان و ضمانت بهشت است.
وی اظهار داشت: تعیین سال خمسی برای مسلمانان واجب قهری است و همه باید برای خود سال خمسی تعیین کنند.
وی با تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث افزود: حضرت محمد (ص) در زمانی که جهل و ظلم همه دنیا را فراگرفته بود از سوی خداوند متعال به پیامبری مبعوث شد.
8006**32313 **6081 خبرنگا: نرگس تیموری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
کد N1681849

وبگردی