آفتاب

امام جمعه مراغه: شورای نگهبان در معرفی نامزدهای تایید صلاحیت شده، کشور را از فتنه نجات داد

امام جمعه مراغه: شورای نگهبان در معرفی نامزدهای تایید صلاحیت شده، کشور را از فتنه نجات داد

مراغه - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به معرفی نامزدهای تایید صلاحیت شده در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تصمیم و عملکرد شورای نگهبان در این امر، موجب نجات کشور از فتنه ای بزرگ و جدید در این برهه حساس شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد تقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: فتنه ای که در این انتخابات در پیش بود از فتنه 88 بزرگ و خطرناک تر بود که با تدبیر شورای نگهبان خاموش شد.
وی ادامه داد: با وجود رد صلاحیت یا عدم احراز شرایط برخی از شخصیت های بزرگ و انسان های بزرگ در این انتخابات توسط شورای نگهبان؛ کسانی باید به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوند که قادر به اداره کشور و خدمت به ملت باشند.
وی اضافه کرد: امیدواریم کسی در انتخابات به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که درایت و دلسوزی کافی برای خدمتگزاری به مردم را داشته باشد.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر حضور پرشور در عرصه انتخابات گفت: مهم ترین اصل در انتخابات حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای فارغ از هر انتخاب است.
وی با اشاره به به لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی افزود: نامزدهای انتخابات باید بدون تخریب دیگر نامزدها، برنامه های لازم و مناسبی برای خدمت به آحاد جامعه ارائه دهند.
وی ادامه داد: در این انتخابات، نامزدها و طرفداران آنان از راه تقوا خارج نشده و اخلاق مداری را در تبلیغات انتخاباتی خود مدنظر داشته باشند.
خطیب جمعه مراغه همچنین با اشاره به حادثه دلخراش سیل در منطقه و شهرهای عجب شیر و آذرشهر گفت: این حادثه تلخ که موجب جان باختن عده ای از هموطنان در این شهرها شد موجب تاسف و تاثر همگان است.
آیت الله پورمحمدی افزود: ایجاد مسیرهای نامناسب برای تردد خودروها در برخی از شهرها و نیز عدم رعایت ساخت و سازها در حریم رودخانه ها از عوامل بروز چنین حوادث تلخی در جریان وقوع سیل شده است.
وی ادامه داد: مردم با رعایت ساخت و سازها و مسائل ایمنی در حریم رودخانه ها و نیز مسئولان با نظارت کافی بر این امر، از بروز حوادث دردناک و تلخی چون سیل اخیر پیشگیری و جلوگیری کنند.
وی با اشاره به هفته سلامت گفت: توجه به سلامت جسمی و روحی عاملی مهم در پیشگیری از بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.
وی اضافه کرد: تحرک کافی، اهمیت دادن به امر ورزش، پیاده روی و تغذیه مناسب در کنار ایجاد نشاط روحی و روانی برای حفظ سلامت جامعه ضروری است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی** انتشار دهنده:محمد رستگار
3077/7487/6183
کد N1681837

وبگردی