آفتاب

در برابر رفتار زشت کشورهای غربی صبوری کردیم

در برابر رفتار زشت کشورهای غربی صبوری کردیم

رئیس جمهوری ترکیه گفت برخی اعضای اتحادیه اروپا به‌رغم آن که ما عضو مشورتی این اتحادیه هستیم، اقدام‌های بسیار زشتی علیه ما انجام دادند و با این حال مانند همیشه صبر کردیم.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «A News»  اظهار داشت: «برخی کشورهای غربی حقیقتا اقدام‌های بسیار زشتی علیه ما انجام دادند. با این حال مانند همیشه صبر کردیم. برخی اعضای اتحادیه اروپا با این‌که ما عضو مشورتی آن هستیم، رفتار بسیار زشتى با ما کردند و درهای خود را به روی ما بستند. فکر کنید به وزیر خارجه ترکیه اجازه فرود پرواز ندادند. این اقدام را چطور با منطق دموکراسی بسنجیم»؟

وى در این گفت‌وگو همچنین تصریح کرد: «رسوایی دیپلماتیک در مورد فاطمه بتول سایان کایا، وزیر امور خانواده و سیاست‌های اجتماعی ترکیه را به یاد بیاورید. ما این رفتار که یک وزیر زن را داخل یک خودرو نگه داشتند را از لحاظ دموکراسی چطور ارزیابی کنیم؟ مگر می‌شود این اقدام‌ها را به عنوان حسن‌نیت معرفی کنیم؟»

تصاویر مربوط به هیات ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا در ترکیه را ببینید. کشورهای اروپا با چه کسانی همکاری می‌کنند. همان طور که می‌دانید اتحادیه اروپا پ.ک.ک را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و تمامی کشورها در اروپا نیز این گروه را به عنوان تروریست معرفی کرده‌اند.

 

کد N1681711

وبگردی