آفتاب

پاسخ احمدی نژاد درباره ثبت نام علی رغم توصیه رهبر انقلاب/ احمدی نژاد: چرا باید رد صلاحیت بشوم؟

پاسخ احمدی نژاد درباره ثبت نام علی رغم توصیه رهبر انقلاب/ احمدی نژاد: چرا باید رد صلاحیت بشوم؟

رهبری انقلاب نیز نهی نفرمودند، بلکه توصیه ای کردند و گفتند نه میگویم بیایید و نه می گوییم نیایید. این در حالی است که شرایط به طور کلی عوض شده و از حالت دو قطبی در آمده و چند قطبی ایجاد شده است.

به گزارش آفتاب، محمود احمدی نژاد که علی رغم توصیه رهبر معظم انقلاب، اقدام به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری کرده است، در گفت و گو با شبکه یورونیوز، با اشاره به فرماشی رهبر انقلاب، گفت: شرایط به طور کلی عوض شده و از حالت دو قطبی در آمده و چند قطبی ایجاد شده است.
بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید:
خبرنگار: با توجه به اینکه چندی پیش رهبر ایران آیت الله خامنه ای به شما توصیه کرده بودند در انتخابات شرکت نکنید و شما هم در یک نامه رسما به ایشان اعلام کرده بودید که برنامه ای برای مشارکت در انتخابات ندارید. دلیل شما برای حضور در این انتخابات چیست؟ خیلی ها حضور شما را درواقع یک چالش بین شما و آیت الله خامنه ای می دانند نظر شما را در این باره می خواستم جویا شوم؟
 احمدی نژاد: مشارکت در امور اجتماعی وظیفه هر فردی است و ما نمی توانیم به کسی بگوییم مشارکت نکن! در ایران آزادی هست و هر کس یک ایده یا طرحی دارد. همه می توانند شرکت بکنند و خودشان را در معرض رای مردم قرار بدهند. هر کس فکر می کند که می تواند کشور را بهتر اداره کند یا برنامه بهتری برای اداره کشور دارد، باید خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد. من هم استثنا نیستم و ثبت نام کردم. رهبری انقلاب نیز نهی نفرمودند، بلکه توصیه ای کردند و گفتند نه میگویم بیایید و نه می گوییم نیایید. این در حالی است که شرایط به طور کلی عوض شده و از حالت دو قطبی در آمده و چند قطبی ایجاد شده است. با این وجود بنده در هنگام ثبت نام اعلام کردم که برای حمایت از دوست و برادر عزیزم آقای بقایی وارد عرصه انتخابات شده ام.
خبرنگار: امیدوار هستید که از طرف شورای نگهبان تایید صلاحیت بشوید؟
احمدی نژاد: دلیلی برای تایید نشدن وجود ندارد. چرا نباید تایید شوم؟
کد N1681533

وبگردی