آفتاب
تشریح اقدامات هلال احمر در آذربایجان غربی؛

توزیع ۱۲۴ تن اقلام ضروری میان سیل زدگان/برپایی ۵ کمپ اردوگاهی

توزیع ۱۲۴ تن اقلام ضروری میان سیل زدگان/برپایی ۵ کمپ اردوگاهی

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، از توزیع ۱۲۴ تن اقلام ضروری میان متاثران از سیل و آبگرفتگی استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید رحمتی با اشاره به خدمات هلال احمر در سیل استان آذربایجان غربی، گفت: در اولین لحظات وقوع سیل بااطلاع یافتن از منطقه‌های سیل‌زده و حادثه‌دیده، امدادگران متخصص و آموزش دیده سیلاب به این نقاط اعزام شده و به انجام فوریت‌های امدادی و کمک به آسیب دیدگان پرداختند.

وی با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی در سیل استان از ۲۵ فروردین‌ماه آغازشده و هم‌اکنون هم ادامه دارد، اافزود: نیروهای متخصص امدادی در قالب تیم‌های سیلاب، آنست، واکنش سریع، امداد هوایی و تیم‌های ارزیابی دراین مدت به ۵ هزار و ۹۸۴ خانوار آسیب دیده خدمات رسانی کردند.

رحمتی افزود: ۷۸۳ امدادگر و نجاتگربا استفاده از ۱۶۰ خودرو در این سیل اقدام به امدادرسانی کرده و تا کنون بیش از ۱۲۴ تن اقلام امدادی ضروری شامل یک هزار و ۱۴۶ تخته چادر، چهار هزار و ۸۱ تخته پتو، یک هزار و ۸۲۰ تخته موکت، ۲۸۴ عدد والور، ۵۵ هزار و ۵۹۹ قوطی کنسرو جات، ۷۶۹ عدد روغن، شش هزار و ۹۰ کیلو حبوبات، هفت هزار و ۱۵۵ کیلو برنج، هفت هزار و ۹۴۷ بطری آب‌معدنی، دو هزار و ۲۰۷ کیلو قند، دو هزار و ۴۹۱ کیلو شکر، ۹ هزار و ۹۰۰ قرص نان، ۶۲۰ کیلو خرما، سه هزار و ۳۰ بسته بیسکویت، ۳۱۲ عدد کلمن آب، ۲۰۰ عدد گونی، ۲۰ ست بهداشتی، ۲۵۰ عدد نایلون و ۱۰۴ ست ظروف در میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

برپایی ۵ کمپ اردوگاهی و ۱۷۰ چادر امدادی

وی افزود: خسارات وارده به شهرستان‌های ارومیه، نقده، محمدیار، اشنویه و میاندوآب شامل تخریب کامل پل‌های ارتباطی مابین روستاها، خسارات به مزارع و احشام و نیز آب‌گرفتگی معابر و منازل بود که درمجموع پنج شهر و ۷۲ روستا را در برمی‌گرفت.

رحمتی با بیان اینکه نحوه امدادرسانی در شهرها و روستاهای سیل زده به دو شکل اعزام بالگرد و ترابری زمینی انجام‌گرفته است، خاطرنشان کرد: امدادگران در سطح شهرستان‌های ارومیه و نقده مجموعاً با پریایی پنج کمپ اردوگاهی و ۱۷۰ چادر امدادی هر یک به تفکیک شهرستان ارومیه در روستاهای عربلو، سردرود و بابا رود ۱۰۰ دستگاه چادر و در شهرستان نقده به تعداد ۷۰ دستگاه چادر، حادثه دیدگان را اسکان اضطراری دادند.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با اشاره به مفقودی نوجوان ۱۲ ساله اشنویه‌ای در اولین ساعات حادثه سیل این شهرستان، گفت: عملیات جستجو برای یافتن این نوجوان ادامه دارد.

کد N1681530

وبگردی