آفتاب
در دهمین کنگره بین المللی ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی مطرح شد:

معوقات بیمه ها و تعرفه دو چالش مهم آزمایشگاههای تشخیص طبی

معوقات بیمه ها و تعرفه دو چالش مهم آزمایشگاههای تشخیص طبی

تهران - ایرنا - رئیس دهمین کنگره بین المللی ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: آزمایشگاهها در چندسال اخیر با چالش های علمی، صنفی و مدیریتی مواجه اند که معوقات بیمه ها، تعرفه و تجمع و شبکه سازی از جمله آن است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، سید مهدی بوترابی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در سالن همایش های برج میلاد تهران افزود: این کنگره با بهره گیری از ظرفیت علمی، صاحب نظران این حوزه در تلاش است تا راهکارهای مناسب برای حل اینگونه چالش ها ارائه کند.
وی بر لزوم توجه بیشتر به آزمایشگاهها تاکید کرد و گفت: آزمایشگاه ها مورد توجه قرار نمی گیرند و این روند باید تغییر پیدا کند تا شاهد توجه جدی به آنها باشیم.
بوترابی به معوقات بیمه ها به آزمایشگاهها اشاره کرد و گفت: آزمایشگاهها با هزینه های خود دستگاه و کیت آزمایشگاهی تهیه و نمونه های بیماران را انجام می دهند اما هزینه ها از سوی بیمه ها به موقع پرداخت نمی شود.
وی با اشاره به اینکه معوقات بیمه ها به طور معمول به 8 تا 12 ماه می رسد، گفت: تامین اجتماعی تیر ماه 95 با حدود هشت ماه تاخیر هزینه های آزمایشگاهها را به پرداخت کرد و بقیه بیمه ها هم بین 5 تا 6 ماه در این زمینه تاخیر دارند.
بوترابی تاکید کرد که ما می خواهیم تعرفه های آزمایشگاهی براساس قیمت تمام شده آزمایش ها باشد که این پیشنهاد به وزارت بهداشت ارسال شده است.
وی به محورهای این همایش اشاره کرد و گفت: در این کنگره 22 محور در حوزه های علمی و مدیریتی مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار می گیرد.
بوترابی، پزشکی فرد محور، استانداردسازی و یکسان سازی خدمات آزمایشگاهی، دیابت و تازه های آن و مدیریت علمی در آزمایشگاه ها را از جمله محورهای جدید مطرح شده در این کنگره علمی معرفی کرد.
دبیرعلمی دهمین کنگره بین المللی ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، گفت: 360 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که 66 مقاله به صورت سخرانی و 194 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
رضا محمدی تعداد کارگاههای آموزشی این کنگره را 40 مورد در حوزه های مختلف علوم آزمایشگاهی اعلام کرد و گفت: در مجموع 40 سخنرانی توسط پزشکان ایرانی و 12 سخنرانی توسط محققان خارجی انجام خواهد شد.
دهمین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با حضور جمعی از فعالان ایرانی و خارجی این حوزه از امروز (31 فروردین ماه) در سالن همایش های برج میلاد آغاز به کار کرد و تا سوم اردیبهشت ادامه دارد.
علمی**1201**2025
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور*انتشار: لیلا جودی
کد N1681445

وبگردی