آفتاب

بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از تخت‌جمشید

بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از تخت‌جمشید

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در اولین روز سفر خود به استان‌فارس، از مجموعه جهانی و موزه تخت‌جمشید بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، مسعود رضایی‌منفرد، رئیس پایگاه جهانی تخت‌جمشید، در این بازدید توضیحاتی درباره این مجموعه جهانی و روند حفاظت و نگه‌داری آن به زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عرضه کرد.

او همچنین با همراهی مصیب امیری مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس، علی‌اکبر نجیب‌زاده فرماندار مرودشت، محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس و رؤسای ادارات شهرستان مرودشت، پس از مجموعه جهانی تخت‌جمشید، از موزه تخت‌جمشید بازدید به‌عمل آورد و دفتر یادبود این موزه را امضا کرد.

معاون رئیس‌جمهوری در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با رسانه‌های استانی و صداوسیمای مرکزی استان‌فارس، در مورد هیئت‌امنایی شدن مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی گفت: این طرح در آینده بسیار نزدیک اجرایی می‌شود.

او اضافه کرد: اداره هیئت‌امنایی مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی قدرت جذب سرمایه و منابع را در این مجموعه‌ها ارتقا می‌دهد و همچنین به تصمیم‌گیری‌های درست در این مجموعه‌ها کمک می‌کند.

او اضافه کرد: هیئت‌امنایی شدن این مجموعه‌ها باعث می‌شود تا منابعی که مجموعه‌ها دارند برای خودشان بماند و هم‌زمان بتوانند منابع دیگر را هم جذب کنند.

زهرا احمدی‌پور همچنین اظهار کرد: گردشگران خارجی و داخلی اشتیاق بسیار زیادی برای بازدید از آثار ثبت‌جهانی‌شده دارند.

او ادامه داد: بازدید‌های ادواری به استان‌های مختلف به‌منظور ارزیابی محدودیت‌ها، مشکلات و مسائل حوزه حفاظت و نگه‌داری از آثار تاریخی و همچنین ارزیابی ظرفیت‌های موجود برای استفاده کردن در مسیر توسعه و درنهایت برای هماهنگی بین‌دستگاهی در استان‌ها انجام می‌شود. این ارزیابی‌ها برنامه‌ریزی‌های آینده و اجرای فعالیت‌های منظم را در دسترس قرار می‌دهد.

کد N1681058

وبگردی