آفتاب

استاندار آذربایجان شرقی: حضور اعضای هیات دولت برای سیل زدگان آرامش بخش است/ سیل سه هزار و 230 میلیارد ریال خسارت زد

استاندار آذربایجان شرقی: حضور اعضای هیات دولت برای سیل زدگان آرامش بخش است/ سیل سه هزار و 230 میلیارد ریال خسارت زد

تبریز- ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سفر رییس جمهوری کشورمان در راس هیات بلندپایه ای به مناطق سیل زده استان گفت: حضور اعضای محترم هیات دولت در استان موجب التیام داغدیدگان حادثه سیل اخیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل جبارزاده عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان شرقی با حضور دکتر روحانی، خطاب به رییس جمهوری کشورمان افزود: حضور شما آرامبخش مردم و خانواده های داغدار است، همان طور که پیام رهبری تسکین دهنده آلام مردم بود.
وی اظهار کرد: حضور رئیس جمهوری و دستوراتی که در منطقه برای رفع مشکلات مناطق سیل زده استان دادند، موجب آرامش خیال مردم خواهد بود.
وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم بر اساس روحیه وحدت و همدلی بر محور نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، شاهد ثمرات و نتایج این صمیمیت و همدلی در بخش های مختلف استان شاهد هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: با افتخار عرض می کنم که همه مسوولان و دستگاه های استان در امدادرسانی و خدمت رسانی به آسیب دیدگان این حادثه پای کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تمام اعضای ستاد بحران استان، اعضای شورای اداری آذربایجان شرقی نیز در امدادرسانی و ارائه خدمات به مردم آسیب دیده از همان ساعات اول حادثه در کنار مردم به امر امداد رسانی و خدمات رسانی مشغول هستند.
وی تاکید کرد: از امروز با دستور ریاست محترم جمهوری همه دستگاه ها و نهادهای استان در امر سازندگی مناطق سیل زده تلاش خواهند کرد.
وی گفت: قدردان زحمات همه عزیزان به خصوص دهیاران و بخشداران، فرمانداران که از همان ابتدای حادثه در پای کار بودند، و نیروی انتظامی که حتی یک روز قبل از بروز حادثه با توجه به اطلاعات هواشناسی در آماده باش کامل بود، هستیم.
جبارزاده گفت: از تمام نیروهای سپاه، ارتش، نیری زمینی، هوایی، هوانیروز، بسیج، اورژانس، هلال احمر، شهرداران منطقه و روحانیت معظم منطقه تشکر و قدردانی می کنم.
وی ادامه داد: از روحانی جوان روستای چنار که حضورش در منطقه و در کنار مردم در بحث کمک رسانی بسیار موثر بود، تشکر و قدردانی می کنم.
وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس در شورای اسلامی نیز از همان ساعات اول با تماس تلفنی و حضور خود در منطقه در امر کمک رسانی و امدادرسانی ما را یاری کردند.
وی گفت: نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در قالب ارائه پیام های تسلیت و کمک های مختلف ما را همراهی کمک کردند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: مراحل هدایت بحران و مسایل ستاد بحران از همان ساعات اولیه توسط وزیر کشور با اعزام معاونش در سازمان مدیریت بحران به منطقه و هدایت هایی که شد، مثمر ثمر بود و قدردانی می کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی، مجموع خسارت های مالی ناشی از جاری شدن سیل را سه هزار و 230 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در این حادثه 6 شهرستان از نظر مسکن روستایی آسیب دیدند، افزود: وزیر نیرو بلافاصله در منطقه حضور پیدا کرد و با هدایت دستگاه ها در 18 ساعت اول مشکلات، آب برق گار و فاضلاب روستاهای آسیب دیده حل شد.
جبارزاده اضافه کرد: در جریان سیل اخیر راه و شهرسازی در 17 شهرستان و گاز استان در یک شهرستان درگیر بودند.
وی ادامه داد: 18 هزار هکتار اراضی زراعی شهرستان های مختلف استان دچار آسیب و سیل زدگی شد و در اغلب این مزارع رسوبات سیل، مزارع و محصولات را فرا گرفت.
وی از آسیب دیدن 4 هزار هکتار از باغات، 87 واحد اماکن دامی به عنوان دیگر آسیب های جاری شدن سیل در آذربایجان شرقی یاد کرد.
بارش باران شدید و جاری شدن سیل در مناطق مختلف آذربایجان در آخر هفته گذشته موجب مفقودی 42 تن از هموطنان مان در شهرستان هاب عجب شیر و آذرشهر شد که با تلاش های شبانه های روزی نیروهای امدادی و خدمات رسان تاکنون پیکر 38 نفر پیدا شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
کد N1680984

وبگردی