آفتاب
استاندار خراسان رضوی:

مقاوم سازی واحدهای مسکونی خراسان رضوی به صورت جدی دنبال می شود

مقاوم سازی واحدهای مسکونی خراسان رضوی به صورت جدی دنبال می شود

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: مقاوم سازی خانه های مسکونی این استان به دلیل شرایط خاصی که در آن قرار دارد به صورت جدی دنبال می شود.

علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم قدردانی از فعالان امداد رسانی به زلزله زدگان این استان طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملکرد جمعیت هلال احمر این استان در زمان وقوع حادثه بسیار مناسب بود و در مدت مناسب توانستند فعالیت های امدادی به مردم حادثه دیده را انجام دهند.
وی با بیان اینکه تلاش می شود قبل از فصل سرما بازسازی و ساخت خانه های تخریب شده در روستاهای زلزله زده به اتمام برسد، اظهار کرد: در کمتر از 6 روز آواربرداری در این مناطق با همت امدادگران انجام شده و هم اکنون بازسازی حدود 40 واحد نیز به پایان رسیده است.
وی گفت: اعتبارات بسیار مناسبی برای مقاوم سازی خانه های روستاییان توسط دولت تدبیر و امید اختصاص یافته است که روستاییان باید از ظرفیت های ایجاد شده در این زمینه استفاده کنند.
رشیدیان افزود: برای ساخت خانه های تخریب شده در زلزله فریمان 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و 200 میلیون ریال وام قرض الحسنه و برای تهیه اسباب و وسایل منزل نیز 20 میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: برای طرح هادی روستایی و بازسازی تاسیسات تخریب شده در این حادثه نیز به زودی بودجه ای مستقل اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: دستگاه های اجرایی استان برای بازسازی واحدهای تخریب شده منتظر رسیدن اعتبارات نمانده و بلافاصله بعد از وقوع حادثه فعالیت های خود را آغاز کردند.
زلزله 6 ریشتری روز 16 فروردین ماه جاری در سفیدسنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب شرق مشهد، یک کشته و 40 زخمی داشت و در 68 روستای این استان خسارت بر جای گذاشت.
در این حادثه بیش از 5 هزار واحد مسکونی دچار خسارت شدند که بازسازی هزار و 800 واحد مسکونی از این تعداد آغاز شده است.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1680946

وبگردی