آفتاب

حدود 80 درصد درآمد کشور از انرژی های تجدیدپذیر و فسیلی تامین می شود

حدود 80 درصد درآمد کشور از انرژی های تجدیدپذیر و فسیلی تامین می شود

اصفهان- ایرنا- دبیر فراکسیون نفت و نیرو مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک به 80 درصد از درآمد کشور از محل منابع و انرژی های تجدیدپذیر و فُسیلی تامین می شود.

به گزارش ایرنا، محمد شیخی روز چهارشنبه در کنفرانس بین المللی 'اینترنت اشیاء' در دانشگاه اصفهان افزود: کشور ما رتبه اول جهان را از نظر میزان ذخایر و انرژی های تجدیدپذیر و فُسیلی در اختیار دارد.
وی اظهار کرد: شدت مصرف انرژی و بهره وری پایین آن از مهمترین مشکلات کشور ما محسوب می شود.
وی گفت: سهم رشد اقتصادی در پایان برنامه ششم توسعه کشور 8 درصد و سهم بهره وری 30 درصد کل رشد اقتصادی در نظر گرفته شده است و باید تا پایان برنامه ششم توسعه، سهم بهره وری به 240 هزار میلیارد تومان برسد.
شیخی، سخت افزار، نرم افزار، مغزافزار و سازمان افزار را از مهمترین بخش های مورد نیاز برای ارتقای بهره وری برشمرد و گفت: با تقویت ارتباط با دانشگاه ها و استفاده از ایده های جدید می توان به ارتقاء بهره وری انرژی، تقویت تولید و سودآوری بیشتر دست یافت.
وی گفت: فراکسیون اقتصاد دانش بنیان و فراکسیون نفت و نیرو اولین بار در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و طرح های مرتبط با اینترنت اشیا(IoT) در این دو فراکسیون ارائه می شود.
دبیر فراکسیون نفت و نیرو مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت تاکنون اقدامات خوبی در راستای اینترنت اشیا (IoT ) و افزایش بهره وری انجام داده است.
وی با اشاره به قانون تشکیل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی(ساتبا) افزود: استفاده از توان شرکت های دانش بنیان داخلی و فناوری های روز در زمینه اینترنت اشیا(IoT ) از برنامه های راهبردی وزارت نیرو محسوب می شود.
شیخی گفت: وزارت نیرو و شرکت ملی گاز اقدامات مناسبی را در زمینه انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه اصفهان بعنوان یکی از قطب های اینترنت اشیا (IoT ) انجام داده که در حال حاضر مراحل پایانی آن در حال اجراست.
به گزارش ایرنا، اینترنت اشیا(IoT )، فناوری جدیدی است که در آن برای هر موجودی ( اعم از انسان، حیوان یا اشیا) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا انواع دیگر فراهم می‌ شود.
در واقع اینترنت اشیا به بسیاری از اشیا و وسایل محیط اطراف که به شبکه اینترنت متصل بوده و از طریق کاربری های موجود در تلفن های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت می شود، اشاره دارد.
نخستین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا، کاربردها و زیرساخت با هدف ایجاد امکان تبادل نظر و اطلاع یافتن از آخرین فعالیت های پژوهشی و کاربردی در حوزه اینترنت اشیا در ایران و جهان و گسترش پژوهش، کاربرد و کسب و کار اینترنت توسط دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان برگزار شد.
محورهای این کنفرانس شامل 'اینترنت اشیا، انسان و جامعه'، 'پردازش هوشمند و کلان داده ها'، 'اقتصاد، کارآفرینی و اینترنت اشیا'، 'فناوری های ارتباطی و اینترنت اشیا'، 'اینترنت اشیا، امنیت و حریم خصوصی'، 'استانداردها و پروتکل های اینترنت اشیا'،'محیط های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا'، 'خدمات و کاربردهای مبتنی بر اینترنت اشیا'، 'ساختارها و سامانه های مرتبط با اینترنت اشیا' و' سخت افزارها، سیستم های عامل و میان افزارهای اینترنت اشیا' است.
حوزه های زیر پوشش این کنفرانس شامل کامپیوتر و فناوری اطلاعات(IT)، است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی http://iot2017.ui.ac.ir مراجعه کنند.
کنفرانس بین المللی 'اینترنت اشیاء' از امروز(چهارشنبه) به مدت 2 روز با حضور حدود 200 نفر از متخصصان، کارشناسان، استادان و دانشجویان در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است.
7150 /6027/1772
خبرنگار: علی نعمانی * انتشار: مجید ملازاده
کد N1680945

وبگردی