آفتاب

چلسی کلینتون از فرزندان ترامپ دفاع کرد

چلسی کلینتون از فرزندان ترامپ دفاع کرد

فرزند رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا از درخواست فرزندان رئیس‌جمهوری فعلی این کشور برای زندگی نکردن زیر حفاظت سرویس مخفی حمایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایندیپندنت، «چلسی کلینتون» فرزند «بیل کلینتون» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا و «هیلاری کلینتون» وزیرخارجه اسبق و نامزد شکست‌خورده در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور از درخواست فرزندان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی برای زندگی نکردن زیر حفاظت و نظارت سرویس مخفی حمایت کرد.

وی طی سخنانی تاکید کرد حفاظت از جان خانواده رئیس‌جمهور و تامین امنیت آن‌ها به هیچ وجه نباید سیاسی شود.

دونالد ترامپ در محافل رسانه‌ای به دلیل هزینه بالایی که صرف تامین امنیت خانواده خود می‌کند به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

برخی از منتقدان می‌گویند که نباید مالیاتی که توسط مردم آمریکا پرداخت می‌شود، صرف تامین امنیت خانواده رئیس‌جمهور شود.

براساس نامه اداره پلیس نیویورک به هیات این ایالت در کنگره، برای حفاظت از بانوی اول و پسرش که در برج ترامپ اقامت دارند روزانه هزینه‌ای بین ۱۲۷ هزار تا ۱۴۶ هزار دلار از پول مالیات‌دهندگان صرف می‌شود.

همچنین هزینه حفاظت از ایوانکا ترامپ دختر بزرگ رئیس‌جمهوری آمریکا نیز که از خزانه دولت پراخت می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفته است.

برخی از منابع خبری اعلام کردند ایوانکا، همسرش، فرزندانش و اریک ترامپ برای سفر به آلپ و اسکی کردن به ۱۰۰ مامور سرویس مخفی نیاز داشتند که براساس گزارش‌ها هزینه اجاره کردن تجهیزات اسکی و لباس برای ماموران سرویس مخفی حدود ۱۲ هزار و ۲۰۸ دلار خرج برداشته است.

سرویس مخفی آمریکا نیز اعلام کرده است که برای سال آینده به ۶۰ میلیون دلار بودجه اضافی نیاز دارد.

روزنامه واشنگتن پست نیز طی گزارشی اعلام کرده است ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از این بودجه برای حفاظت از خانوداه ترامپ و خانه شخصی‌شان در برج ترامپ صرف خواهد شد؛ در حالی که ۳۳ میلیون دلار دیگر برای هزینه‌های سفر رئیس‌جمهوری، معاونش و رهبران کشورهایی که به آمریکا سفر می‌کنند، صرف خواهد شد.

 

کد N1680879

وبگردی