آفتاب

بهره مندی افزون بر397 هزار یزدی از مزایای طرح نظام سلامت

بهره مندی افزون بر397 هزار یزدی از مزایای طرح نظام سلامت

یزد - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ابتدای اجرای طرح نظام سلامت تاکنون 397 هزار و 628 بیمار از مزایای آن در این استان بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا دکتر علی دهقان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه این طرح از طرحهای بسیار مهم دولت یازدهم بود افزود: در اجرای آن افزون 600 میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‏ ها هزینه شده است.
وی اظهار کرد: در راستای طرح یاد شده هزینه بستری از 37 درصد به 5.4 درصد کاهش یافت .
دهقان،زایمان طبیعی و ترویج آن را در زمره بسته خدمتی برنامه تحول نظام سلامت بیان و خاطر نشان کرد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت در استان 25 هزار و 375 مورد زایمان طبیعی در استان انجام شد و میزان سزارین بار اول از 30 به 20 درصد کاهش یافت.
دهقان اضافه کرد: در اجرای طرح، همچنین زایمان های طبیعی در بیمارستانهای دولتی بصورت رایگان انجام شد.
وی ساخت 23 اتاق ال دی آر در شهرستان های استان، ایجاد 11 مرکز مهارت آموزی مادران باردار ، ایجاد 15 اتاق زایمان بی درد ، بازسازی و بهسازی بیش از 100 متر مربع فضای بیمارستانی و راه اندازی 6 کلینک تخصصی و فوق تخصصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای طرح تحول سلامت در استان بیان کرد.
وی با بیان اینکه 417 پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینک های استان بصورت شبانه روز به بیماران خدمات ارائه می کنند افزود: از ابتدای طرح تحول تاکنون افزون بر سه میلیون نفر توسط این پزشکان ویزیت شدند.
دهقان با بیان اینکه طرح ماندگاری پزشکان در مراکز بهداشتی مناطق محروم از جمله بسته های حمایتی دولت در قالب طرح تحول سلامت بود اظهار کرد: هم اکنون 138 پزشک در این طرح به بیماران خدمات ارائه می دهند.
وی در ادامه از راه اندازی نخستین بیمارستان دیابت کشور در استان یزد خبر داد و گفت: این بیمارستان 150 تختخوابی است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد
2088/6197 خبرنگار:کبری دانشی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
کد N1680761

وبگردی