آفتاب
در دانشگاه شهید بهشتی؛

نشست فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا آغاز به کار کرد

نشست فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا آغاز به کار کرد

نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا صبح امروز با حضور وزیر علوم در دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نشست علم فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا، امروز در دانشگاه شهید بهشتی شروع شد.

این نشست با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و والریا فدیلی وزیر آموزش دانشگاهی و پژوهشی ایتالیا به همراه هیات همراه برگزار می شود.

به گزارش مهر، انتقال فناوری، تجربیات و دانش روز به داخل کشور، ایجاد بازار مشترک و انتقال و فروش تکنولوژی های توسعه یافته دو کشور و همچنین حضور در عرصه بین المللی از  اهداف برگزاری این نشست است. موضوعات این نشست شامل علوم زیستی، کشاورزی و موادغذایی، انرژی، حمل و نقل، شیمی سبز، هوافضا، محیط زیست و فناوری های تمیز، شهرهای هوشمند و بخش های جدید فناوری اطلاعات، آموزش و توسعه مهارت و گردشگری و میراث فرهنگی هستند.

در مدت زمان برگزاری این نشست بیش از ۳۰۰ جلسه با موضوعات استراتژی های نوآوری، سیاست های استارتاپ و بین المللی سازی، فناوری های سلامت، بیوتکنولوژی و زیست پزشکی، غذا و کشاورزی، فناوری های نسل نو و فناوری اطلاعات و ارتباطات، پایش محیط زیست، سازه های پایدار و کاهش ریسک، انرژی، باستان شناسی و تکنولوژی های میراث فرهنگی برگزار می شود.

 هیئت ایتالیایی در این نشست متشکل از  ۱۱۹ نفر از ۲۷ گروه دانشگاهی در قالب ۱۴ دانشگاه، ۲۵ شرکت، ۱۳ مرکز تحقیقاتی، ۱۰ نماینده از بنیاد شهر علم ایتالیا، ۵ مرکز تحقیقاتی از سایر نهادها، ۵ شرکت استارتاپ و ۳ سازمان ملی و منطقه ای این کشور هستند. همچنین هیئت ایرانی نیز شامل ۱۵۴ نفر از برخی از رؤسای دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری، ۱۲۷ شرکت دانش بنیان، ۱۴ دانشگاه، ۷ پژوهشگاه، ۴ سازمان خصوصی و ۲ آزمایشگاه است.

 برای هیئت ایتالیایی علاوه بر حضور در میزگردها و نشست ها برنامه هایی شامل بازدید از مراکز رشد، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی درنظر گرفته شده است.

کد N1680567

وبگردی